Skip to main content

Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe DATA-Simkaart van KPN ontvangen. Dit omdat mijn XS4ALL abonnement nu over op KPN techniek is gegaan en ik reeds een dergelijke simkaart had voor een oude iPad.

Toen ik deze simkaart ontving kwam dat goed uit sinds ik met een project op afstand van mijn woning bezig ben waarbij ik dus gebruik wil maken van een 4g LTE router (TP-Link TL-MR6400). Hiermee wil ik een VPN opzetten tussen mijn thuisnetwerk en het netwerk op afstand. Echter wil dit niet echt lukken.

In eerste instantie was het 0970 abonnement niet toereikend voor de hoeveelheid dataverkeer (slechts 1000MB) en deze bundel niet te wijzigen is voor meer data verbruik. daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice met de vraag of zij hier een oplossing voor hadden die mij niet al te veel meer kosten zou opleveren. Zij kwamen met het idee een Duo-sim aan te vragen op mijn huidige 06 abonnement met onbeperkt data. Ook dit leverde problemen op omdat niet beide toestellen gelijktijdig in gebruik kunnen zijn.

Nu heb ik wel geprobeerd om een VPN op te zetten tussen beide netwerken door mijn telefoon tijdelijk uit te zetten maar kreeg het niet voor elkaar!

Kan iemand mij tips geven hoe ik aan een 0970 sim kan komen met een onbeperkte bundel én hoe ik mijn VPN het beste kan opzetten zodat ik van huis het netwerk op afstand via 4G kan benaderen?

grts. Patrick

Hoi @Patrick Tjon . Welkom op het forum.

Je technische vraag kan ik niet beantwoorden. Daarvoor zou je de XS4All helpdesk kunnen proberen. Wat een onbeperkt abonnement betreft heeft KPN dit:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

(onbeperkt betekent dat je sowieso 8GB per dag kunt verbruiken. Als je daarna nog steeds data nodig hebt kun je via een SMS telkens 2GB extra aanvragen)