Skip to main content

Beste allemaal,

 

ik heb dezelfde vraag als MvanTellingen over het activeren van whatsapp met een 0970 nummer van een data Sim (van mij dochter). Dat lukt dus niet.

alleen ik kan de link van Joran niet openen terwijl ik wel ingelogd ben op het forum. Kan iemand mij vertellen hoe ik whatsapp kan activeren met een data Sim? Ik heb met mijn eigen nummer en vaste lijn geprobeerd om een sms / belletje te ontvangen, maar dat lukt niet.

*Admin: afgesplitst van originele topic

Hallo @DaanBB ,

Je kunt het simkaartje met het 0970-nummer even tijdelijk in een mobiele telefoon stoppen. Dan kun je daarmee de sms ontvangen. Na de activatie weer terugplaatsen in het apparaat waar je het kaartje in wil hebben. 


Hallo Noordzee,

 

moet ik dan een duo Sim lock telefoon hebben?(heb een iPhone, dus geen duo Sim lock) anders heb ik in die tijdelijke mob telefoon geen bereik voor ontvangst van een sms 


Volgens mij niet. Probeer het gewoon even. 


Maar de data Sim zit al in de telefoon van mijn dochter, dus ik zie het verschil niet als ik de datasim in een andere mob telefoon doe


Ok, ik dacht dat die in een IPad zat ofzo.  


Nee geen iPad. Het heeft gewerkt: data Sim activeren voor whatsapp op een iPhone. Was telefonisch geregeld met een collega van KPN afgelopen 30/12/21 alleen weet ik niet meer hoe. 
door schade en reparatie is de whatsapp niet meer geïnstalleerd 


Ik zou dan gewoon weer 0800-0402 bellen.  


Heb ik regelmatig gedaan alleen niemand weet het en ze kunnen ook niet meer achterhalen wie ik gesproken heb 30/12/21


de data Sim zit al in de telefoon van mijn dochter

Wat doet een DATA (!) sim in een mobiele telefoon? Die hoort in een tablet. Want zo'n sim heeft geen bel/sms-bundel. Als het goed is kan je er zelfs niet mee bellen. En ook geen sms ontvanger/verzenden. Bellen/sms is nav klachten vu de ACM bijna een jaar geleden uit gezet op een DATA sim. 

Voor Whatsapp is een 06 nummer nodig. Dat werkt niet meer met een DATA nummer.


Het heeft zeker wel gewerkt! Dus die kan ook in een telefoon, alleen heb je daar een omweg voor nodig en dan doet whatsapp het en kan je via whatsapp bellen zonder belminuten, ideaal dus


 


@DaanBB

Je weet dat het nummer dat je gebruikt om te activeren niet per se hetzelfde hoeft te zijn als waarmee je het gebruikt, he? Dus je kunt hem registreren en activeren met een of ander prepaid nummer, en vervolgens het data-only simmetje erin schuiven, en dan blijft het gewoon werken.

 

bron: 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1925588


Het is gelukt zonder prepaid kaartje


kan je via whatsapp bellen zonder belminuten, ideaal dus

Niks ideaals aan. Je kan dan alleen naar anderen met Whatsapp bellen. Andere nummers (oma zonder Whatsapp, huisarts, ziekenhuis, diensten, noodnummers, politie, brandweer, ) zal ze toch met de simkaart moeten bellen. Als er al mee gebeld kan worden… à € 0,23 (!) per minuut omdat er geen belbundel op zit. Lekker dan…


Goedemorgen! Even een reactie vanuit mij:

Een 097 nummer is inderdaad een datanummer, de functionaliteit SMS versturen en ontvangen is mogelijk met een 097 nummer. Als je een apparaat gebruikt waarbij het mogelijk is om SMS berichten te ontvangen, dan hoef je de datasimkaart niet in een ander toestel te plaatsen.

Het topic van Joran, verwijst naar een topic van mijn collega Marcia. Zij legt in dit topic uit hoe het activeren van WhatsApp op een 097 nummer werkt:

Bij het aanmelden van het 097 nummer, laat je de eerste 0 weg.
WhatsApp vraagt om de invoer van het nummer en geeft dan zelf al +31 aan.
Hier kun je zelf het nummer achter invoeren: voer dan het nummer in zonder de eerste 0.
Dus: +31 970 XX XXX XX X

Ik heb dit getest met mijn eigen 097 nummer en het werkt zoals beschreven. Laat je weten of het jou ook gelukt is om WhatsApp op het datanummer te activeren?


Hoi Shyrin,

dank voor je informatie! Is ga het zo thuis proberen en laat het je weten!

 

groet

 


Beste Shyrin,

 

bedank voor de informatie. Ik ga het zo proberen 

 

groet


Excuus, dubbel


Hoi Shyrin,

 

het is gelukt! Duizend maar dank!

 

groet!


Heel fijn en heel graag gedaan! 😊


werkt voor geen meter, helemaal ruk


Ik heb ook een telefoon IPhone 8 met een 097 nummer. Met alleen 5 Gb data. Hierop heb ik whatsapp gezet. Je ontvangt een sms en dan is whatsapp met dat nummer 097 gekoppeld. Vervolgens bel en app ik via whatsapp. Het was alleen jammer dat ik eerst bij XS4ALL zat en een nieuwe Sim van KPN kreeg. Daardoor moest ik iedereen mijn nieuwe 097 nummer doorgeven. Maar werkt perfect ✅


werkt voor geen meter, helemaal ruk


Goedemorgen @DatBenIkDus! Wil je dat alleen mededelen of heb je ergens hulp bij nodig? Wat werkt er precies niet? Als je hulp nodig hebt, is een toelichting op je opmerking fijn! 🙂


Deze regel was weggevallen.

Je verwijst naar een topic die niet te openen is.

 


Ah, ik zie het inderdaad, scherp van jou. Bij deze is het topic wel zichtbaar. Overigens staat het antwoord van dat topic, ook in dit topic genoemd:

Een 097 nummer is inderdaad een datanummer, de functionaliteit SMS versturen en ontvangen is mogelijk met een 097 nummer. Als je een apparaat gebruikt waarbij het mogelijk is om SMS berichten te ontvangen, dan hoef je de datasimkaart niet in een ander toestel te plaatsen.

Het topic van Joran, verwijst naar een topic van mijn collega Marcia. Zij legt in dit topic uit hoe het activeren van WhatsApp op een 097 nummer werkt:

Bij het aanmelden van het 097 nummer, laat je de eerste 0 weg.
WhatsApp vraagt om de invoer van het nummer en geeft dan zelf al +31 aan.
Hier kun je zelf het nummer achter invoeren: voer dan het nummer in zonder de eerste 0.
Dus: +31 970 XX XXX XX X


Ik heb dit getest met mijn eigen 097 nummer en het werkt zoals beschreven. Laat je weten of het jou ook gelukt is om WhatsApp op het datanummer te activeren?