Skip to main content
Vraag

Hoe krijg ik de downloadlink voor mijn KPN eSIM Data Only?

• July 8, 2026
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik heb een E-sim Data only en moet deze in een outdoor router gebruiken e

n ditkan alleen als de router het SM-DP+ adres heeft  om zelf de E-sim te downloaden met de activatie code natuurlijk.

De vraag hoe kom ik aan de download link?

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 8, 2026

Het lijkt mij onmogelijk om e-sim op een router te gebruiken. Daar kan de MijnKPN app niet op.

Op de bestelpagina wordt ook gesproken over een tablet. Dan is het geen probleem. 

Ik denk dat je beter een plastic simkaart kunt nemen. Ik zie niet hoe je het klaar zou krijgen zonder MijnKPN. Directe link geeft niet de nodige benodigde beveiliging. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2026

Beste Peter,

ik heb al eerder een E-sim van Odido geinstallerd zonder problemen met  het SM-DP+ adres dus mag ik verwachten dat het met KPN ook kan, het betreft een buiten router dus liever geen Sim maar een E-sim ivm eventuele contact/vocht problemen in de toekomst.

Mvg Cecil

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

ik heb al eerder een E-sim van Odido geinstallerd zonder problemen met  het SM-DP+ adres dus mag ik verwachten dat het met KPN ook kan

Het is geen probleem als je router handmatige invoer toelaat. Kies bij instellen een ondersteunt telefoon (iPhone, Samsung, Android) en scant de QR-Code met jouw camera. De tekst (URL) bevat jouw SM-DP+ adres en activeringscode. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Cecilloor, welkom bij de community! 😊

Goede aanvulling van ​@TDN! Als jouw router handmatige invoer van de eSIM-gegevens ondersteunt, is het zeker de moeite waard om deze manier eerst te proberen. Laat je ons weten of het hiermee is gelukt? Ik ben benieuwd of dit de oplossing was.

Mocht het onverhoopt toch niet werken, dan is een fysieke simkaart op dit moment waarschijnlijk de beste optie. Daarmee weet je in ieder geval zeker dat de verbinding tot stand kan worden gebracht, zonder afhankelijk te zijn van de ondersteuning voor handmatige eSIM-configuratie in de router.