Skip to main content

Ik heb voor het gemak de voicemail uitgezet omdat ik dacht dat een rinkeltoon van een inkomend gesprek dan langer zou duren. Helaas.

Ik moet bijna halsoverkop brekende toeren maken om de telefoon op tijd op te kunnen nemen. Hij gaat maar een paar keer over. Weet iemand hoe je de beltijd kunt verlengen van een inkomend gesprek de rinkeltoon dus.

Of weet iemand hoe ik dit probleem kan melden bij KPN zelf met een contactformulier. Ook dat is niet te vinden. 

Hoi @Sym20. Welkom op het KPN Forum. Je kan tot maximaal 20 seconden het gesprek laten over gaan als je de voicemail aan hebt. Daarna schakelt het inkomende gesprek over naar je voicemail. Wanneer je jouw voicemail uitschakelt dan is de rinkeltoon ongeveer 40 seconden. Helaas is het niet mogelijk bij KPN om het toestel nog langer over te laten gaan. 

 


Goededag Vikash, dank voor uw bericht.

20 seconden is een luxe, maar dat red ik bij lange na niet.

Na het afzetten van de voicemail is het nog bar slecht en verbetert er niets.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en die heeft aangegeven dat ik mogelijk een verouderde simkaart heb, dus men heeft een nieuwe opgestuurd.

Gaan we dat proberen.

 


Ik ben heel erg benieuwd of dat de oplossing is. Laat je ons weten of het probleem wordt verholpen met een nieuwe simkaart?


Dat zal ik laten weten, maar dat kan nog wel enkele dagen duren. 

In België werken ze per provider met een code om de belduur te verlengen. Waarom doet kpn ook zoiets niet? Dan kun je het op de persoonlijke wensen afstemmen.

Dank voor de belangstelling alvast.

 


Mijn mobiel gaat ongeveer max. 1 minuut over nadat ik ooit, een aantal jaren geleden, de voicemail had uitgezet door 12339 [beltoets] te gebruiken.

Sinds nummerweergave vind ik vm wat overbodig. Je kan gewoon terugbellen of de ander belt maar nog een keer. Ook kan er al sinds jaar en dag een sms verzonden. En inmiddels zijn er meerdere vergelijkbare mogelijkheden.
Zelfs een gesproken berichtje versturen via Whatsapp. Voor mij dus geen vm meer.


Ik ben heel erg benieuwd of dat de oplossing is. Laat je ons weten of het probleem wordt verholpen met een nieuwe simkaart?

Hoi Vikash,

Nee, het probleem is niet verholpen. De opneemtijd (tijd om de telefoon op te kunnen nemen) blijft te kort. Ook een nieuwe simkaart is dus niet de oplossing. Weet je zelf nog iets?
 


Hallo @Sym20 ,

Als je de KPN voicemail uitschakelt gaat de telefoon langer over, maar kunnen mensen uiteraard geen bericht meer inspreken als je niet opneemt.

 

Voicemail schakel je uit door met je mobiel te bellen naar 12339.

Als u gebeld wordt en de Mobiel gaat nog steeds niet langer dan 4x over en de beller hoort een dame zeggen:

“Degene die u probeert te bellen heeft voicemail uitgeschakeld...”.

ga dan als volgt te werk om dit te verhelpen.

  • Bel KPN voicemail met je mobiel. Nr 1233
  • Als er genoemd wordt dat mensen geen bericht kunnen achterlaten, kun je kiezen om dit weer aan te zetten.
  • Hang daarna op.
  • Bel daarna 12339 om de voicemail weer uit te zetten. Nu zal 1 a 2 minuten later de instellingen verwerkt zijn. 

Als je hierna gebeld wordt zal de telefoon nu ca 19x overgaan, voordat de verbinding wordt verbroken.

Dit werkt voor zowel voor Android als Iphone. En ik neem aan ieder type telefoon.

Hopelijk ben je op deze manier tóch nog op tijd bij de telefoon voordat de verbinding wordt verbroken :relaxed:


Hoi Noordzee,

Dit is de oplossing. Ik ben hier erg mee geholpen.

Bedankt :thumbsup:


Noordzee schrijft: Voicemail schakel je uit door met je mobiel te bellen naar 12339.

Dat had ik hier al eerder vermeld, @Sym20 . Niet gelezen? Had je nog 6 dagen ergernis kunnen besparen.


Hoi Noordzee,

Dit is de oplossing. Ik ben hier erg mee geholpen.

Bedankt :thumbsup:

Mooi zo :thumbsup_tone4: .  En graag geholpen natuurlijk...

 


Hoi Peter G,

Ik begrijp je reactie over 6 dagen ergernis maar de uitleg van de andere forum medewerker was voor mij persoonlijk wat duidelijker om uit te voeren, bovendien wilde ik eerst nog wat anders uittesten. Dank voor je reactie.