Skip to main content

Goeiedag 

Vanaf 11 uur tot 16:00 kan mijn nummer van tele2 naar kpn overgezet worden

 

Ik heb gelijk vanaf 11 uur mijn kpn kaartje der in gedaan hoelang kan het duren voor het overgezet wordt ?

Hoi, welkom op het forum.

Kaartje van Tele2 erin houden totdat die niet meer werkt. 

Daarna tot max. 1 uur voordat het nummer bij kpn actief is.


Hallo @Iresa1998 , doet het Tele2 simkaartje het nog? Wacht dan totdat je geen bereik meer hebt.
Pas dan plaats je de KPN simkaart, net zoals in de mail van KPN stond:

Waar moet u op letten als wij uw nummer overzetten?

  • We zetten uw nummer over tussen 11.00 en 16.00 uur

  • Als u met de simkaart van uw huidige aanbieder geen bereik meer hebt, plaatst dan uw nieuwe simkaart van KPN in uw toestel

  • Hebt u de dag van overzetten na 16.00 uur geen verbinding met het netwerk van KPN? Controleer dan of de nieuwe simkaart goed in uw toestel zit.

  • Zet daarna uw toestel uit en weer aan. Daarna kunt u bellen en internetten via ons netwerk.

Op zich zal het overzetten niet zo lang duren, maar het is afwachten wanneer je aan de beurt bent.
Ik ben gisteren overgezet en was al rond 11.15 uur aan de beurt. Binnen 10 minuten was ik over.


Goeiedag 

Ik ben werken daarom had ik hem er al in gedaan

 

Maar is nu al 16:00 geweest maar doet het nog steeds niet kan dit kwaad of moet ik thuis gewoon mijn tele2 kaartje der opnieuw in doen?


Telefoon al opnieuw opgestart? Zou het dan moeten doen.


Telefoon al opnieuw opgestart? Zou het dan.moeten doen.

 Ja ookal geprobeerd



Maar is nu al 16:00 geweest maar doet het nog steeds niet kan dit kwaad of moet ik thuis gewoon mijn tele2 kaartje der opnieuw in doen?

Daar zou ik mee beginnen. Als die het nog doet is er duidelijk iets misgegaan met de overgang.


Dat vrees ik dan ook, meestal.zit de overgang wel rond die 11 uur.


Hallo @Iresa1998 , deed de Tele2 simkaart het nog toen je dat thuis probeerde?


Hallo @Iresa1998 , deed de Tele2 simkaart het nog toen je dat thuis probeerde?

Nee deed het niet meer maar kan niet gebeld worden nu en geen 4g gebruiken


Ai, dat is vervelend. Ik ben bang dat daar op dit moment niet veel aan te doen is.
Bel morgen vanaf 08:00 uur met een ander toestel met KPN klantenservice op 0800-0402 om uit te laten zoeken waar de fout zit.


Ai, dat is vervelend. Ik ben bang dat daar op dit moment niet veel aan te doen is.
Bel morgen vanaf 08:00 uur met een ander toestel met KPN klantenservice op 0800-0402 om te laten kijken waar de fout zit.

Dank u wel ga ik zeker doen volgens mijn telefoon moet ik me simkaart activeren maar moet daar en sms voor binnen krijgen en die krijg ik niet binnen 


Die sms krijg je niet binnen...omdat je kpn simkaart nog niet geactiveerd is.

KPN verzendt die sms terwijl je nog je oude provider hebt. Je hebt helaas vroegtijdig je Tele2 kaart eruit gehaald toen die, en je nummer daarop, nog actief was.

Ik heb wel iets gevonden m.b.t. simkaart activeren. Hopelijk lukt het.

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen/activeren.htm#/

Anders kunnen ze het via de Tel. Helpdesk morgen vast ook wel. Bel dan met een andere telefoon uiteraard het gratis nummer 0800-0402. 


Die sms krijg je niet binnen...omdat je kpn simkaart nog niet geactiveerd is.

KPN verzendt die sms terwijl je nog je oude provider hebt. Je hebt helaas vroegtijdig je Tele2 kaart eruit gehaald toen die, en je nummer daarop, nog actief was.

Ik heb wel iets gevonden m.b.t. simkaart activeren. Hopelijk lukt het. Anders kunnen ze het via de Tel. Helpdesk morgen vast ook wel. Bel dan met een andere telefoon uiteraard het gratis nummer 0800-0402. 

Dankuwel ik ga morgen even contact opnemen echt dom van mij ik moest werken dus dacht ik wissel hem dan ben ik later op de dag wel weer bereikbaar ofzo  had beter kunnen wachten..


Ik heb nog een link toegevoegd, maar dan moet je wel de activatiecode hebben….

Was link nog vergeten.

https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen/activeren.htm#/

en de uiteindelijke link na beantwoorden van wat vragen (maar zonder de activatiecode lukt het niet)

https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/

 

 


Die activatiecode voor de simkaart kreeg ik al via de mail die aankondigde dat de simkaart onderweg was. Toen ik de simkaart twee dagen later ontving kon ik direct de simkaart activeren. Daarna heb ik de simkaart 5 weken lang veilig opgeborgen totdat ik gisteren werd omgezet.


Dit lezende denk ik, 2 telefoons gebruiken, tijdelijk, totdat alles klaar is.


Hoi @Iresa1998, welkom. Onze community heeft je al goed op weg geholpen, zie ik.

Kun je je KPN simkaart nu al gebruiken? Of kan ik je nog ergens mee helpen? 


Hoi @Iresa1998, welkom. Onze community heeft je al goed op weg geholpen, zie ik.

Kun je je KPN simkaart nu al gebruiken? Of kan ik je nog ergens mee helpen? 

Ik krijg en nieuwe simkaar die moet ik dan activeren ofzo werdt gezecht aan de telefoon maar nu hoop ik dat het wel lukt om en sms binnen te krijgen


Ik kreeg een email die het versturen van de simkaart bevestigde met daarin de activatiecode.
Dat kan niet via een sms aangezien de simkaart nog niet actief is. Iets met kip en ei….


Is het gelukt, @Iresa1998?