Skip to main content

Ik ben overgestapt van een zakelijk abonnement bij T mobile naar een sim only abo bij KPN.  Nummerbehoud had nogal wat voeten in de aarde vanwege dat zakelijk, en bleek aanvankelijk niet gelukt te zijn. Ik kreeg na activering van de SIM kaart ineens een (nieuw) KPN nummer. Na enig bellen met de helpdesk van beide providers heeft t-mobile mijn nummer alsnog vrijgegeven en kreeg ik van KPN het bericht dat op 29 juli, gisteren dus, mijn nummer zou worden overgezet naar mijn oude nummer. Ik zag toen inderdaad dat mijn  t mobile kaart niet meer werkte en mijn KPN sim kaart weer mijn oude vertrouwde nummer had. Echter: als ik mensen bel zien die nog steeds dat tijdelijke KPN nummer in hun scherm, en op mijn geporteerde (oude) nummer kan ik niet gebeld worden. (“dit nummer is niet in gebruik”)....Ben ik nu te ongeduldig en gaat er wat tijd overheen voordat het écht werkt of is er iets misgegaan….? Het is heel lastig voor mij om niet bereikbaar te zijn.

Goedemiddag @Flygirl, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat rot om te horen dat het zoveel moeite heeft gekost. En dacht je dat het klaar was, komt er weer wat om de hoek kijken.. Ik kijk graag even met je mee of hier nog iets aan moet gebeuren of dat het inderdaad een kwestie van geduld is. Vaak gaat er namelijk wel een werkdag overheen, en soms meer. Om het te kunnen controleren heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode  + huisnummer, klantnummer en beide 06-nummers (duidelijk noteren welk nummer je wil behouden)? Dit kan je kwijt in de daarvoor bestemde vakjes en bij persoonlijke opmerkingen.

Geef je even een seintje als je Forum profiel aangevuld is? Dan ga ik een kijkje nemen in de systemen!


Goedemiddag @Flygirl, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat rot om te horen dat het zoveel moeite heeft gekost. En dacht je dat het klaar was, komt er weer wat om de hoek kijken.. Ik kijk graag even met je mee of hier nog iets aan moet gebeuren of dat het inderdaad een kwestie van geduld is. Vaak gaat er namelijk wel een werkdag overheen, en soms meer. Om het te kunnen controleren heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode  + huisnummer, klantnummer en beide 06-nummers (duidelijk noteren welk nummer je wil behouden)? Dit kan je kwijt in de daarvoor bestemde vakjes en bij persoonlijke opmerkingen.

Geef je even een seintje als je Forum profiel aangevuld is? Dan ga ik een kijkje nemen in de systemen!

Susan, Ik heb mijn profiel aangevuld! 


Dank je, @Flygirl. Ik heb het hier nagekeken en alles ziet er goed uit. De portering is gelukt, de koppeling met de simkaart is gelukt. Ik zie hier overal netjes jouw nummer (-964) staan. Kortom, het zou moeten werken. Wil je nog eens je telefoon uitzetten, simkaart verwijderen en opnieuw plaatsen en dan je telefoon weer starten. Laat hem in de tussentijd even minimaal 10 minuten uit. Dan weten we zeker dat hij zich ook weer helemaal opnieuw bij het netwerk zal gaan aanmelden. Daarna zou het in orde moeten zijn. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat het weten. Dan gaan we hier mensen over lastigvallen.

 

Verder nog, voor de volledigheid, het klantnummer dat je invulde is degene van de eerdere order die niet goed ging. Het klantnummer dat je nu daadwerkelijk hebt is anders. Dit staat straks ook wel op je facturen enzo, maar ik heb hem voor de volledigheid in je profiel gezet i.p.v. wat jij invulde :)


@Erik_ helaas pindakaas, heb hem een uur eruit gehad en de hele boel opnieuw opgestart. Nog steeds belt hij via het verkeerde nummer en kan ik niks ontvangen. Maar bij de instellingen van mijn telefoon staat wel het goede nummer. Bij jij mijn reddende ridder?


@Flygirl, ai, dat is jammer. Dan wil ik dit door de technische dienst laten nakijken. Heb je nog een ander telefoonnummer waarop je bereikbaar bent? Zo ja, wil je deze dan in je profiel zetten bij ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten als je dit gedaan hebt. Geef ook nog even, voor de volledigheid, aan welk toestel je gebruikt. 


Super @Erik_ . Helaas geen ander nummer, maar SMS werkt geloof ik wel op het door mij gewenste nummer. Ik heb een Iphone SE, de eerste versie daarvan...


Ha @Flygirl Er lijkt inderdaad een technisch probleempje te zijn met het overzetten van je nummer. Onze technische dienst is er naar aan het kijken en hopelijk is het snel in orde! 


@Bart_ Dank je wel! Ik blijf proberen. Nog steeds verkeerde nummer maar we houden moed! 


@Bart_ Hoi Bart, het lukt hier nog steeds niet met bellen en gebeld worden. Als mensen dat foute nummer gebruiken lukt het wel…...


Hoi @Flygirl, onze collega’s zijn nog voor je bezig!


@Thomas was even vergeten dat het weekend was!😂


@Bart_ Hij doet het! 🥳 Dank allemaal!


Yihaa! Fijn nieuws @Flygirl :)


Reageer