Skip to main content

Mijn vraag is hoe ik de pincode kan wijzigen van een Sim die niet in de telefoon zit. 

ik heb een Sim kaart voor een mobiele router. 
die kaart heeft het formaat mini Sim. 
Dus past niet in mijn telefoon (dan zou wijzigen pin eenvoudig zijn). 
Is er een mogelijkheid om via bv een appje de pin code van de Sim kaart te wijzigen als ik verbonden ben met de betreffende router ?

Hallo @JohanB63 

Is het een ‘moderne’ 3-in-1 simkaart? Dan kan je het extra randje er voorzichtig afhalen en na het wijzigen in de telefoon er weer omheen doen. Normaal klemt dat goed genoeg waardoor het gewoon blijft zitten.

Ik zou geen andere manier weten. Via een appje naar de router hangt af van de mogelijkheden daar.


Dank voor de tip Ruud. 
Is idd een idee. 
ergens hoop ik dat er toch een software oplossing is. Zou naar mijn idee moeten kunnen. 


Die meeste van dit soort routers hebben wel een instellingen menu, waar je ook de PIN kunt wijzigen. Welk merk/type router heb je?


Ha Joris,

het is een worldtraveller v2 gebaseerd op een Mediatek MT7621A/N. 
zit een Duits software programma op, niet heel gangbaar. 
mij zal eens kijken of daar een mogelijkheid zit 


Ha, zie het. Lijkt inderdaad erop, dat de gebruikers van deze module (in dit geval CONNEXX) hun eigen software erop moeten zetten. Geloof dus best, dat die software niet heel gangbaar is, moeilijk iets over te vinden is. Heb je al contact met CONNEXX gehad? Dat lijkt me in dit geval de snelste optie.


Dank Joris,

nog niet maar ga ik idd doen. 
 

gr. Johan. 


Hoi Johan! Welkom op het forum 🙂 . Ik was even nieuwsgierig of het wijzigen van de pincode nog gelukt is. Ik vrees dat inderdaad alleen lokaal is te wijzigen en niet op afstand. Het plaatsen van de simkaart in een ander apparaat of het wijzigen van de pincode via de software van de router zijn dan ook de enige opties die ik zo voor ogen heb. Ik hoor graag of het gelukt is!


Er was geen andere oplossing dan het formaat van de kaart te wijzigen in nano en in mijn telefoon te stoppen. 
heb geen app of apparaat kunnen vinden die het mini formaat aankon. 
Na wijziging heb ik hem in een slider gestopt zodat ik hem terug kon stoppen in de router. 


Dank voor je terugkoppeling Johan! Sorry dat het dan even wat voeten in de aarde had maar fijn dat het dan toch gelukt is 🙂 . Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic wanneer wij iets voor je kunnen betekenen!