Skip to main content

Mijn telefoon is gesneuveld tijdens de vakantie. 
Om deze reden heb ik mijn telefoon afbetaald.

Echter op het moment dat ik dit deed was mijn abonnement nog geen 3 maanden oud. Nu is mijn vraag krijg ik een melding op het moment dat mijn abonnement is omgezet naar Sim only? Of kan ik dit ergens zien? 
 

Ik weet dat het ergens in deze dagen is maar wanneer? 🤷🏻‍♂️

Hallo @Televisiee 
Dat is vervelende ervaring, een telefoon die gesneuveld is. En dan ook nog op vakantie.

Wat wil je doen met dit abonnement? Was dit een abonnement met het toestel -wat nu stuk is- op afbetaling? Is het de bedoeling om het abonnement open te breken en een nieuw abonnement met toestel af te sluiten?

Dat kan helaas niet meer. Sinds 12 mei 2021 is dit veranderd.

Alleen een ‘echt’ (vanaf het begin) sim-only kan na 3 maanden looptijd opengebroken worden, maar met een ‘gecreëerd’ sim-only (door afkopen) gaat dat niet meer. Zie het volgende topic:

Ook als je jouw toestel afkoopt  behoudt jouw abonnement de originele einddatum en kan het dus niet voortijdig worden omgezet.


Hoi RBxx,

Hartelijk dank voor je reactie. 
Maar dit verbaast me wel. De telefoon heb ik inmiddels een aantal weken geleden afbetaald met het idee om inderdaad een nieuwe telefoon aan te schaffen als deze is omgezet naar een sim-only. 

Dat deze mogelijkheid bestaat is mij ook meermaals door de klantenservice toegezegd. 

Mocht dit niet kunnen had mogelijk mijn toestel niet afbetaald. 


Hoi @Televisiee 

Ik vind het vervelend dat ik de brenger van slecht nieuws ben. Maar als je het topic bekijkt, wat ik hierboven aangeef, zie je dat KPN moderator @Denise_  het bevestigt. Klantenservice medewerkers zouden dit ook moeten weten.


Hoi @RBxx 

 

Geen probleem ik neem aan dat jij dat besluit niet eigenhandig hebt gemaakt 😉
Maar op z’n minst opmerkelijk dat mij meermaals iets anders door klantenservice is medegedeeld (ik geloof wel door drie verschillende medewerkers). 
 

ik had anders mogelijk niet mijn telefoon afgekocht. 

Desalniettemin wel bedankt voor het reageren! 


Nee @Televisiee , als klant van KPN heb ik daar geen stem in. 😁

Een KPN moderator reageert hier nog binnen enkele dagen, mogelijk is dat @Denise_ zelf.


Hoi @Televisiee! Geen Denise, maar wel een moderator. 😄 Wat @RBxx aangaf klopt, het is niet meer mogelijk om van een abonnement met toestel, naar een Sim Only en dan weer naar een abonnement met toestel te gaan. Eerder was dit wel een optie, dus ik vermoed dat mijn collegas dit nieuws niet mee hebben gekregen (wat wel had gemoeten, zeker als het drie verschillende collega's waren...). Zonde dat je daardoor verkeerd advies hebt gekregen, dus ik denk mee aan een aantal alternatieven. 

Allereerst: Je geeft aan je toestel afbetaald te hebben. Als je dit via de vervroegd aflossen pagina hebt gedaan, dan wordt je abonnement niet anders. Alleen je toestelkosten worden dan niet meer meegenomen. Die had je anders ook af moeten betalen in termijnen, dus het enige gevolg is dat je maandelijkse facturen nu lager zijn (en het hopelijk geen financiële klapper was). 🙂 Echter heb je wel een nieuw toestel nodig. Eentje maandelijks afbetalen via je huidige abonnement kan niet, maar je hebt de volgende opties:

  • Een los toestel kopen. Dat kan in de KPN winkel, maar ook elders. Je kunt dan bijvoorbeeld een goedkoper toestel nemen, tot je je KPN abonnement weer kunt verlengen met een nieuw toestel. 
  • Familie of vrienden lief aankijken. Ik ken mensen die elk jaar een nieuw toestel kopen en daardoor nog een hoop ‘oude’ toffe toestellen in de la hebben liggen. Wellicht dat je er één over kunt kopen of mag lenen van iemand? 

Er zijn vast nog meer ideeën, maar dit zijn de twee die ik voor nu zo kan bedenken. Niet wat je toegezegd was, maar hopelijk kun je hiermee toch ook uit de voeten.