Skip to main content

Ik heb vanuit mijn XS4all abbonnement mede een data sim kaart.

Hoeveel GB data kan ik maandelijks gebruiken?

Kan ik deze ook buiten de EU gebruiken?

Wat gebeurd er als de “bundel” op is?

Volgens mij is dit nog steeds van toepassing: 

https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/mobiel-internet/veelgestelde-vragen-mobiel-internet/

-Graaf Egbert- 


Het sim kaartje dat ik ontving na mijn overstap van XS4ALL werkt naar wens, maar ik wil mijn datalimiet upgraden. Dat moet binnen MijnKPN, maar daarvoor moet ik blijkbaar die simkaart aanmelden met het bijbehorende nummer. Waar dit voor een normaal mobiel abonnement een 06 nummer is, is dit voor het data only abonnement waarschijnlijk een 089 nummer. Dit nummmer is door KPN nooit met mij gedeeld voor zover ik het weet. Ik heb geen idee hoe ik dat nummer kan achterhalen. Heeft iemand een suggestie?


@BuckyDee , Je moet inderdaad de data-only simkaart (met een 097 xxxxx nr. ) als product aanmelden in je account 'Mijn KPN'. Hiervoor heb je het 097 nummer nodig, deze staat in de overeenkomstbrief die je van KPN hebt gekregen. Heb je deze niet (meer) dan maar even bellen met  020 3987 666 (XS4ALL) of 0800 0402‎ (KPN) Houd je relatienummer (XS4ALL) of je klantnummer (KPN) bij de hand. Overigens is je klantnummer van KPN je relatienummer van XS4ALL met 420 hieraan voorafgaand. 


@BuckyDee , Je moet inderdaad de data-only simkaart (met een 097 xxxxx nr. ) als product aanmelden in je account 'Mijn KPN'. Hiervoor heb je het 097 nummer nodig, deze staat in de overeenkomstbrief die je van KPN hebt gekregen. Overigens is je klantnummer van KPN je relatienummer van XS4ALL met 420 hieraan voorafgaand. 

Tenzij je al heel lang dat XS4ALL abonnement hebt, dan is je klantnummer van KPN jouw XS4ALL relatienummer met 4200 daaraan voorafgaand.

Als je de simkaart in een telefoon kan steken dan kan je het nummer ook achterhalen door even te bellen na *#149#


Tenzij  je al heel lang dat XS4ALL abonnement hebt, dan is je klantnummer van KPN jouw XS4ALL relatienummer met 4200 daaraan voorafgaand.

Als je de simkaart in een telefoon kan steken dan kan je het nummer ook achterhalen door even te bellen na *#149#

@Dicksooo (en ook @BuckyDee), dat klopt, alleen vanaf een smartphone werkt dat niet, tenminste bij mijn niet en een oud Nokia’tje o.i.d. heb ik niet liggen. 4200 er voor is voor mij nieuw, ik dacht dat alle relatienummers van XS4ALL uit 7 cijfers bestonden, kan dus ook 6 zijn begrijp ik nu. 


Goede tip @Dicksooo, het bellen van *#149# geeft mij een 0970 nummer. Hopelijk wordt dit door MijnKPN ook geaccepteerd. 

Ik heb inderdaad een zescijferig XS4ALL nummer uit de vorige eeuw nog, vermoed ik ;)


@Berrie_Kaas , hier werkt dat gewoon op al mijn (lees 2 stuks 😊)smartphones, en ja, ik had ook een relatienummer van 6 cijfers bij XS4ALL.

@BuckyDee , dat wordt geheid geaccepteerd.


@Dicksooo , ook hier is het gelukt! De sim moest ik in mijn toestel eerst omzetten van data naar bellen. Deze staat bij mij standaard op DATA omdat je er niet mee kunt bellen.