Skip to main content

Hallo,

Ik ben toe aan nieuwe telefoon. En nu is mijn vraag hoe dit in zijn werk gaat met overstappen. Mijn huidige nummer loopt af in 2025. Maar stel ik bestel nu met aanvraag van nummerbehoud. En je kiest abbo met telefoon. Ik las dat abbo ingaat op de datum van overgang. Maar start de betaling van het toestel dan ook gelijk of gaat dat ook pas bij  ingang abbo ?

Hoi @Kevin. , overstappen met nog een jaar te gaan op je oude abonnement?
Wil je een jaar lang twee abonnementen betalen? Verlengen/overstappen doe je normaal pas vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het contract.


@RBxx ,

Het is inderdaad niet bedoeling van dubbel betalen. Maar ik dacht bij aanvraag van overstap dat je kon kiezen ingang vanaf einde contract huidige provider. Daarom dat ik me af vroeg wanneer de betaling zou ingaan.

 

Maar ik meende van me huidige provider dat ik al kon overstappen. Want krijg steeds bericht dat ik abbo kan verlengen alleen kijk je bij contract staat daar datum van 2025.


Je begint met het proces van overstappen vanaf 4 maanden voor het einde contract. Pas dan ben je verlengbaar. De overstap vindt dan plaats op het moment van “einde contract”. Het toestel krijg je al direct na afsluiten van het nieuwe contract (indien leverbaar), maar de aflossing van het toestelkrediet begint pas bij de start van het nieuwe contract.


Reageer