Skip to main content

Van xs4all over moeten gaan naar KPN en alleen maar problemen. Vriendelijke mensen daar bij KPN maar advies over hoe Zoiper werkend te krijgen op een iPhone valt buiten het adviesbereik. Kan iemand mij helpen? 

Waar gebruik jij ZoiPer voor?

Is dat voor jouw vaste telefoon van KPN?

Zo ja, heb jij een FRITZ!Box of Experia/KPN Box en zo ja welke?


Hoi wjb, 

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik Zoiper om op m'n mobiel m'n vaste lijn van KPN te kunnen gebruiken. M'n mobiel heeft een kleine belbundel en m'n vaste lijn heeft onbeperkt bellen, vandaar dat het belangrijk voor me is om Zoiper werkend te krijgen. Bij XS4ALL kon ik kiezen met welk toestel ik wilde bellen, m'n analoge telefooncentrale, m'n MicroSIP app op de computer of via Zoiper op m'n mobiel. Bij KPN kan ik slechts 1 toestel tegelijk aanmelden. Ik gebruik nu de FRITZ!Box 5490 en KPN heeft me zojuist een upgrade gestuurd, de 7590. Het zou ideaal zijn als ik even zou kunnen meekijken naar de instellingen van een succesvolle Zoip gebruiker.   


Met de FritzFon- app kun je met je mobiel bellen op de vaste lijn. Ook kun je de vaste lijn opnemen, je hebt dan geen Decttoestel meer nodig. 


Bij kpn is het onmogelijk om buiten het kpn netwerk gebruik te maken van de vaste telefoon. Een SIP/VoIP cliënt zoals ZoiPer kan je dan ook alleen gebruiken binnen jouw thuisnetwerk.

Het is ook niet mogelijk om op meerdere apparaten een SIP verbinding op te zetten. Als je dus al telefonie op de FRITZ!Box actief hebt dan zal het niet mogelijk zijn m.b.v. ZoiPer ook op jouw mobiele telefoon een SIP verbinding te activeren.


Bedankt JRe en wjb slimmerik voor jullie input. Ik heb de FritzFon-app op m'n iPhone geïnstalleerd, de VPN voor de FritzBox geactiveerd en verdraaid het werkt! Top! 😊  


Met de FritzFon- app kun je met je mobiel bellen op de vaste lijn. Ook kun je de vaste lijn opnemen, je hebt dan geen Decttoestel meer nodig. 

Bij kpn is het onmogelijk om buiten het kpn netwerk gebruik te maken van de vaste telefoon. Een SIP/VoIP cliënt zoals ZoiPer kan je dan ook alleen gebruiken binnen jouw thuisnetwerk.

Het is ook niet mogelijk om op meerdere apparaten een SIP verbinding op te zetten. Als je dus al telefonie op de FRITZ!Box actief hebt dan zal het niet mogelijk zijn m.b.v. ZoiPer ook op jouw mobiele telefoon een SIP verbinding te activeren.

@Michel040 Welkom op het forum. 

Top om te lezen dat @JRe en @wjb je al geholpen hebben en heel fijn dat het op deze manier werkt! :)