Skip to main content

Ik wil graag dat wanneer ik iemand bel met mijn 06 nummer, dat ze mijn naam zien ipv mijn telefoonnummer. Ook als ik nog niet in hun contacten sta. Maar hoe kan ik dat regelen?

Extra info:

 

Ik heb een iPhone 13 pro


@Kyani Heessels Dat gaat niet lukken. Het enige wat ‘meegestuurd’ wordt is jouw telefoonnummer.
Als jouw nummer niet in de contactenlijst van de ontvanger staat is er dus niets anders om te tonen.


@RBxx Bedankt voor je snelle reactie. Is het ook niet mogelijk als het een zakelijk 06 nummer is wat gekoppeld is aan mijn B.V.?


@RBxx Bedankt voor je snelle reactie. Is het ook niet mogelijk als het een zakelijk 06 nummer is wat gekoppeld is aan mijn B.V.?

Nee, dat lukt niet @Kyani Heessels, de persoon waarmee je belt moet dan uw gegevens opslaan in de telefoon. Dan pas ziet diegene jou naam in het scherm staan. 


Onder het begrip “Beller-id en antispambeveiliging” bieden online services mogelijkheden aan om ook nummers te identificeren die niet in de contacten staan. 

Bijvoorbeeld op mijn Samsung telefoon kan ik die optie aanzetten. Daarbij wordt Hiya gebruikt om “spamoproepen, oplichters en bellers die niet in uw contacten staan” te identificeren.

Het is me onduidelijk hoe je op die lijst komt te staan en ik vraag me af of je dat überhaupt wil.


Onder het begrip “Beller-id en antispambeveiliging” bieden online services mogelijkheden aan om ook nummers te identificeren die niet in de contacten staan. 

Bijvoorbeeld op mijn Samsung telefoon kan ik die optie aanzetten. Daarbij wordt Hiya gebruikt om “spamoproepen, oplichters en bellers die niet in uw contacten staan” te identificeren.

Gaaf, weet je toevallig of dat ook mogelijk is voor andere telefoon merken zoals Apple en Xiaomi?


Nee, dat weet ik niet. Het werkt natuurlijk alleen als de ontvangers deze optie aan hebben staan.


Top, heel erg bedankt! Echt fijn dat jullie de tijd neemt om me te helpen!


Graag gedaan. Ik vind het leuk om mijn kennis en ervaring te delen.


Graag gedaan @Kyani Heessels, fijne dag nog verders! Is er nog iets dan weet je ons te vinden. 


@RBxx ik zie net bij een andere vraag dat iemand het tegenovergestelde probleem heeft. Als hij iemand belt dan zien ze wel de naam van zijn bedrijf…

 

 

Weet jij waarom dat bij hem wel mogelijk is?


@Kyani Heessels , zoals ikzelf in dat topic (2,5 jaar geleden :blush: ) uitlegde moet daar sprake zijn van de Beller-id en antispambeveiliging waarbij deze beller kennelijk ongewenst in de database staat.


@RBxx sorry, ik werd zo enthousiast toen ik het zag dat ik het niet goed heb gelezen voordat ik het hier posten.


@RBxx sorry, ik werd zo enthousiast toen ik het zag dat ik het niet goed heb gelezen voordat ik het hier posten.

😂 Geef niks hoor! 😉 Dat zou ik ook gedaan hebben, dat gedrag zit nou eenmaal in de mens. 😁


Op Android kunnen bellers de app Hiya installeren. Bij een Samsung is die standaard in de bel-app geïntegreerd.
Je kunt evt. via de Hiya website aanvragen om je gegevens op te nemen. Als dan je nummer naar een telefoon met Hiya (ingeschakeld) mee wordt gestuurd komen via de data-base van Hiya ook die gegevens erbij te staan.

Ook op een Apple kan Hiya geïnstalleerd.

https://www.google.com/search?q=hiya

Succes!


Een hoop werk zonder garantie op succes. Het werkt alleen als de ontvangers het hetzelfde 'systeem’ hebben geïnstalleerd én het aan hebben gezet. Anders zien ze gewoon het nummer.


Mee eens, @RBxx . Alleen Samsung heeft het er standaard in en aan. Gebruikers van overige merken moeten de app actief downloaden en ik vraag me af of menigeen zelfs ooit van Hiya heeft gehoord….


 

Op Android kunnen bellers de app Hiya installeren. Bij een Samsung is die standaard in de bel-app geïntegreerd.
Je kunt evt. via de Hiya website aanvragen om je gegevens op te nemen. Als dan je nummer naar een telefoon met Hiya (ingeschakeld) mee wordt gestuurd komen via de data-base van Hiya ook die gegevens erbij te staan.

Ook op een Apple kan Hiya geïnstalleerd.

https://www.google.com/search?q=hiya

Succes!

 

Bedankt voor de tip, ik zit midden in mijn aanvraag om in het systeem van Hiya te worden geregistreerd.


Interessant @Kyani Heessels , maar daarna komt de grootste uitdaging.
Hoe zorg je ervoor dat jouw (potentiële) contacten Hiya gaan gebruiken?


@RBxx schreef: Hoe zorg je ervoor dat jouw (potentiële) contacten Hiya gaan gebruiken?

Precies! Het zit (alleen) standaard in Samsung. Gebruikers van andere merken en iPhone moeten die app bewust erop zetten. En dan moet je hem nog kennen / weten ook…

En als het toch al klanten zijn zullen ze je telefoonnummer toch al met je naam in de contacten hebben. Dan krijgen ze op die manier je naam te zien als jij ze belt.


Het is handig dat Samsung het al standaard doet. Het is inderdaad niet vanzelf sprekend dat iedereen Hiya gaat gebruiken, maar dit is al een stukje van de puzzel.

Als je VoIP gebruikt (wat ik helaas niet doe) dan kan je volgens Voys je naam ook mee sturen naar andere VoIP gebruikers. Daarnaast bied Voys ook een service aan die een naam verbind aan nummers uit een data bank, of die ze snel op het internet kunnen vinden. Zoals door bv Google My Business profielen te scannen vermoed ik.

 

Ik denk dat iPhone je naam niet laat zien als je nog niet in de contacten staat. Maar ik heb gehoord dat ze achteraf wel in iMessage je contactgegevens kunnen terug vinden (als je zelf ook een iPhone hebt waar dat nummer aan gekoppeld is). Dat moet ik nog even bekijken, maar dat zou alvast helpen.

 

In de Verenigde Staten is dit allemaal heel makkelijk te regelen met je provider, maar helaas zijn we in Nederland nog niet zo ver.

 


Volgens de Nederlandse wet mag alleen het nummer meegestuurd. Aangezien een paar jaar geleden de nog strengere privacywetgeving AVG is ingevoerd zie ik dat niet veranderen. 


LG heeft ook ietsdergelijk, want als een bedrijf mij belt, dan krijg ik soms de BV naam te zien ipv het nummer, zonder dat ik ze heb opgeslagen in mijn contacten. Nu heb ik wel een vrij nieuwe telefoon. Of oude modellen hiermee uitgerust zijn weet ik niet.


Bedankt voor je tip @jaap-io