Skip to main content

Ik krijg voor mijn onbeperkt abonnement uit 2022 zeer verwarrende en tegenstrijdige informatie van KPN over data limieten roaming binnen de EU. Enerzijds ontvang ik vandaag in Duitsland deze SMS die het heeft over 5 GB (5000 MB):

Geachte klant, welkom in Duitsland. Onbeperkt bellen en gebeld worden, sms'en en 5000 MB in Nederland en de EU zijn onderdeel van uw abonnement. Daarna betaalt u in de EU 0,02 EUR per MB tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is. Tarieven zijn excl. btw. Wilt u geen tariefinformatie per sms meer ontvangen? Sms gratis 'INFO UIT' naar 1330. Bel gratis het Europese alarmnummer 112 in geval van nood. Mvg, KPN.

 

Is dat dagelijks of maandelijks??

Anderzijds staat er heel iets anders in mijnkpn, namelijk 50 GB (50000 MB)

 

 

Nick

Heeft u misschien een zakelijk abonnement? Daar lijkt het wel op aangezien gesproken wordt over "excl. btw".


Ik heb wel 2 SIMS, een prive van KPN, en inderdaad ook een zakelijke van Veneco/DBplus die misschien ook uiteindelijk via KPN loopt. Dus voor welke van de twee is dan die SMS en waarom wordt dat niet ergens duidelijk vermeld? De SMS is afkomstig van KPN...


De SMS zal wel over het zakelijke abonnement gaan. Aangezien daarin over excl. btw gesproken word.

In uw toestel kunt u als het goed is zelf zien op welk nummer/sim de sms binnen gekomen is.


Hoi @saintnick, bij een consumenten abonnement heb je inderdaad zoals op je screenshot 50 GB voor datagebruik in de EU. De tekst in het sms'je wat je gekopieerd hebt geeft mij net als Nick het gevoel dat dat een zakelijk sms’je is. Als het wel van het consumenten abonnement is klopte de genoemde hoeveelheid data niet.

Als het een sms'je van het zakelijke abonnement is kan ik daar niets over inzien, via dit forum zijn alleen consumenten aansluitingen te zien. Voor zakelijke abonnementen is er een apart forum: KPN Zakelijk forum.Â