Skip to main content

Ik heb een onbeperkt data abonnement en ik begreep dat ik 25 GB voor het buitenland/EU p/m kan gebruiken, klopt dat? Aangezien ik online ga werken, vraag ik me af of jullie een inschatting kunnen geven van de hoeveelheid GB die ik per dag nodig heb voor 8 uur beeldbellen?

Hallo @Ives ,

Sinds kort is het inbegrepen verbruik bij unlimited in het buitenland verhoogt naar 50GB.  Dat scheelt alweer….. 

Het verbruik van beeldbellen is afhankelijk van de beeldkwaliteit. Het precieze antwoord is daarom moeilijk te geven. Om een idee te krijgen gebruik ik even een reactie van iemand anders: 

 

Het blijkt dat veel klanten geen idee hebben hoeveel kB’s, MB’s of GB’s ze precies verbruiken tijdens het internetten.
Ik zet daarom de meest gebruikte diensten met daarbij het gemiddelde verbruik voor je op een rijtje:

  • E-mail zonder afbeeldingen of bestanden openen: 0.01MB
  • Internetpagina openen: van 0.2MB tot 0.6MB
  • WhatsApp-bericht met tekst ontvangen of versturen: 0.001MB
  • WhatsApp-bericht met afbeelding ontvangen of versturen: 0.1MB
  • WhatsApp bellen: 1MB voor elke 4 minuten bellen
  • Facebook checken: 1MB tot 3MB
  • Foto uploaden op Facebook: 1MB tot 5MB per foto
  • Instagram verbruik per keer: 3,6MB
  • Snapchat image: 0.03 tot 0.05MB
  • Snapchat 10 sec video: 0.4 MB
  • Youtube filmpje normale kwaliteit (480p): 200MB tot 400MB per uur
  • Youtube filmpje HD-kwaliteit (1080p): 1200MB tot 1400MB per uur
  • Spotify muziek streamen: 100MB tot 150MB per uur
  • Netflix streamen in HD-kwaliteit (1080p): 2000MB per uur


Let op: bovenstaande informatie geeft een realistisch beeld van het dataverbruik, maar blijft een schatting.

Nog een handige tip

Misschien een voor de hand liggende tip, maar zorg dat je altijd je wifi of vaste internetverbinding gebruikt wanneer je thuis of bij je vrienden thuis bent. Wanneer je dit doet, maak je al meteen mooie stappen richting het besparen van je MB's.

bron : 

 


Volgens Google:

8 uur beeldbellen, is dat echt 8 uur non-stop? Dan gaat het hard. Heel hard. Die 50 GB heeft u er dan in hooguit een week wel door heen geblazen. Er vanuit gaande dat u daarnaast ook nog wat filmpjes kijkt, email checkt en uw Facebook pagina bijwerkt enzo...


Met 8 (acht!!??) uur per dag (???) ben je dus in 5 dagen door je EU bundel van 50 GB heen. Eerder als je nu nog net de 25 GB bundel hebt.

Kortom, echt handig is het niet om nu naar het buitenland te gaan. Beter wachten tot je echt vakantie hebt. 

Die EU bundel aanvullen en dan zo werken is onbetaalbaar: alleen bundel van 1 GB à € 7,99 beschikbaar...


Noordzee, Nick en Peter heel erg bedankt voor jullie informaties! 
Op deze manier wordt idd een zeer dure werkweek. Ik ga me oriënteren bij een lokale boer voor hopelijk een goedkopere optie