Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik ben nu al 20 min tevergeefs aan het zoeken naar een antwoord, dus bij deze een nieuw topic.

Ik ben nu al 8 dagen in het buitenland (Duitsland, Slovenië, Kroatië). We luisteren vaak muziek in de auto en daarom ben ik benieuwd hoeveel van de 25 gigs ik nog over heb. In de app staat het niet en als ik het nummer in het smsje bel (' +31612001330') gaat die over, maar krijg ik niemand te spreken en ook geen informatie.

 

Kunnen jullie zien hoeveel ik nog over heb van die 25 gig? We hebben nog een aardige terugreis te maken en ik wil weten of we online muziek kunnen luisteren en wellicht nog een videoland serietje kijken erin zit :)

 

Groetjes Kate

Goedemorgen @KateInez! Wat leuk, een roadtrip! 

Weten waar je aan toe bent, is heel fijn! Ik kan er het volgende over vertellen:

  • Inzicht in je mobiele dataverbruik kun je krijgen door te bellen naar 1244 of door een SMS te sturen met het woord SALDO naar 1244. Nu weet ik niet zeker of het bellen vanuit het buitenland werkt, dus ik raad je aan om een SMS te sturen. Je ontvangt dan een sms met daarin je verbruik gegevens.*
    Let op: dataverbruik-gegevens worden 's nachts bijgewerkt. Je verbruik over de huidige dag is op moment van opvragen nog niet meegerekend.
  • Je krijgt een waarschuwing per SMS bij 50%, 75% en 100% verbruik van de bundel. Is de bundel op, dan wordt automatisch je internetsnelheid voor de rest van de maand verlaagd (naar 64 Kb/s download en 32 Kb/s upload). Je kunt dan wel blijven internetten; er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
  • Onze klantenservice is vanuit het buitenland bereikbaar via +316 12001200, van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten.
    Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.

We werken eraan om de databundel van 25GB binnen de EU ook inzichtelijk te krijgen in MijnKPN (app): wellicht voor een andere roadtrip! :wink:  Laat je het weten als je verder bent gekomen met deze informatie of als er nog andere vragen zijn?

*Admin: je ontvangt alleen een bericht of er extra kosten buiten het abonnement om gemaakt zijn: nvt in deze situatie.


  • Je krijgt een waarschuwing per SMS bij 50%, 75% en 100% verbruik van de bundel.

Ook als je een unlimited databundel hebt?


Hoi @Shyrin_ ,

Dank voor je reactie. 

Het smsje met Saldo werkt helaas niet. Ik krijg dan een SMS terug dat ik 0 euro extra kosten heb. Dat is niet wat ik wil weten.

 

Wel goed om te weten dat ik sms'jes krijg als ik bij 50, 75 en 100% zit. Dat is niet gebeurd, dus ik ga ervan uit dat ik niet boven de 12.5 ben gekomen. En dat dit ook geen gevolgen heeft voor de snelheid van mijn onbeperkte data in Nederland. Ik vond gisteren in de auto op sommige stukken wel dat het wat trager ging dan normaal, maar dat kan natuurlijk ook aan de masten liggen. 

 

Het was voor het eerst dat ik zo veel data op vakantie had en dat was echt heel fijn. Ik hoop dat er bij de volgende vakantie inderdaad een manier is om het precies te weten. Mijn reisgenoot had wat minder data en achteraf had hij dus gewoon op mijn hotspot gekund.

 

Nogmaals bedankt  voor het antwoord waar ik deels wat aan had.

 

Groetjes Kate


Met het Unlimited data abonnement heb je buiten Nederland, maar in de E.U., 25 GB per maand. En in Nederland 8 GB per dag + gratis aanvullers per 2 GB. Het bereiken van 50% , 75% en 100% van je buitenlandbundel heeft dus geen gevolgen voor je snelheid in Nederland.

Helaas is momenteel het verbruik van de buitenlandbundel niet te volgen.


Wel goed om te weten dat ik sms'jes krijg als ik bij 50, 75 en 100% zit. Dat is niet gebeurd, dus ik ga ervan uit dat ik niet boven de 12.5 ben gekomen. En dat dit ook geen gevolgen heeft voor de snelheid van mijn onbeperkte data in Nederland. Ik vond gisteren in de auto op sommige stukken wel dat het wat trager ging dan normaal, maar dat kan natuurlijk ook aan de masten liggen. 

Daar mag je zeker vanuit gaan! De EU bundel van 25GB staat inderdaad los van je onbeperkt internet binnen Nederland, zie het antwoord van @PeterG.

Jammer dat het saldo opvragen in deze situatie geen antwoord op je vraag geeft: wel goed om te weten! Ik pas mijn antwoord voor eventuele meelezers aan!
 

  • Je krijgt een waarschuwing per SMS bij 50%, 75% en 100% verbruik van de bundel.

Ook als je een unlimited databundel hebt?

Ja, ja ook als je een Unlimited abonnement hebt:

  • Beste klant, u hebt nu 50% verbruikt van uw 25 GB databundel voor de EU. Bij 100% verbruik kunt u blijven internetten in de EU zonder buitenbundelkosten. In dat geval verlagen we de internetsnelheid. Groet, KPN
  • Beste klant, u hebt nu 75% verbruikt van uw 25 GB databundel voor de EU. Bij 100% verbruik kunt u blijven internetten in de EU blijven zonder buitenbundelkosten. De internetsnelheid verlagen we dan. Liever de maximale internetsnelheid behouden? Zet dan voor 2,99 euro eenmalig de EU 1 GB bundel aan in de MijnKPN app. Of sms EU1000 AAN naar 1266. Groet, KPN
  • Beste klant, u hebt nu 100% verbruikt van uw 25 GB databundel voor de EU. Vanaf nu verlagen we de internetsnelheid. U kunt blijven internetten in de EU zonder buitenbundelkosten. Wilt u direct weer internetten op maximale snelheid? Zet dan eenmalig de EU 1 GB bundel aan in de MijnKPN app voor 2,99 euro. Of sms EU1000 AAN naar 1266. Hebt u al een extra bundel? Dan gebruikt u deze vanaf nu automatisch op de maximale snelheid. Groet, KPN

Activeer je een extra bundel, dan krijg je ook weer bij 50%, 75% en 100% een waarschuwing per SMS.