Skip to main content

Ik heb ook een factuur van 199,96 van KPN gekregen. Mijn zoon zou ook aankopen hebben gedaan, maar hij is er niet van bewust. Ik heb nu de factuur gekregen en daar staat op dat er 4 dagen achter elkaar een bedrag van 49,99 is besteed aan Fortumo met als aankoop naam: UnknownCasch??? Vaag, want je kan hier niet uit herleiden waar hij daadwerkelijk de aankoop zou hebbengedaan. Heel vreemd, want hij heeft niets gekocht. Maar wij zijn wel het geld kwijt. Ik vind dat KPN hier beter voor moet waken, dus beter beveiligen!!

Hallo @PatBij , in je eigen telefoon kun je ook aankopen blokkeren of pas goedkeuren na verificatie, als dat gewoon open staat kan KPN daar ook niets aan doen.

 


Hoi @PatBij, welkom op ons forum!
Dat is wel schrikken zeg!
Appstore aankopen via de factuur kun je laten blokkeren bij mijn telefonische collega's op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service

Om de diensten op te zeggen en voor een vergoeding moet ik je doorverwijzen naar de app store waar deze aankopen gedaan zijn dus bij Apple of Google afhankelijk of je een iPhone of Android telefoon hebt!

Voor Fortumo aankopen kun je terecht bij hun klantenservice via https://s.fortumo.com/

*admin edit: Fortumo link toegevoegd.


@Thomas, Staat het kunnen betalen via de factuur van KPN bij het activeren van een abonnement standaard aan (opt-out) of uit (opt-in)?

Als dit nog een opt-out betreft, wanneer gaan jullie dat dan aanpassen naar een opt-in?

En waarom kan je als abonnee nog steeds niet zelf eenvoudig in mijnKPN die optie aan of uit zetten. De concullega biedt deze mogelijkheid al sinds jaar en dag.

 

@PatBij, Speelt jouw zoon spelletjes op zijn telefoon waarvoor "virtueel geld" nodig is om dingen aan te schaffen. Ik kom de term Unknown Cash op Internet tegen bij PUBG Mobile.


Hoi @wjb, het is opt-out inderdaad. Voor zover ik weet zijn er nog geen plannen dit te veranderen maar deze feedback hebben we al eens doorgegeven.
Waarom je het niet zelf aan kunt passen is me zo niet bekend.


Hoi @wjb, het is opt-out inderdaad. Voor zover ik weet zijn er nog geen plannen dit te veranderen maar deze feedback hebben we al eens doorgegeven.

Ik dacht dat dat ook al opgepakt zou zijn maar blijkbaar is dat dus nog niet zo, vandaar ook mijn vraag.

Was het wellicht alleen de blokkade van betaalde sms diensten die toentertijd geactiveerd is?

 


@Thomas , bedankt voor je reactie. Echter als ik bij Apple in de aankoop geschiedenis kijk, komen die aankopen niet naar voren. Het is echt een raadsel waar dat geld naar toe is gegaan?! Dus ik kan ook niet bij Apple aankloppen. We hebben samen naar de spelletjes gekeken die hij speelt, maar niets terug te vinden. 
ik ben gewoon de 200,- kwijt!!


Ik heb trouwens meteen betalingen via telefoon stop gezet via KPN!


Het kan toch niet zo zijn dat je niet kunt achterhalen waar bepaalde bedragen aan besteed zijn. Als ik de afrekening van mijn creditcard krijg, dan krijg ik daarbij toch ook een kostenspecificatie waarin vermeld staat welke kosten daarmee voldaan zijn. Waarom krijg je bij de betaling via KPN dan niet zo'n kostenspecificatie. Wat mij betreft zou dat wettelijk verplicht gesteld moeten worden.


Ik ben er nog even iets verder ingedoken @PatBij en dit topic van mijn collega gevonden:

voor Fortumo aankopen kun je terecht bij de klantenservice van Fortumo via https://s.fortumo.com/