Skip to main content

Goedenmiddag, 

 

ik ben momenteel in Turkije en schrok ook van de Roaming kosten. Ben hier niet blij mee! Zeker als ik bij mijn vorige provider hier nooit zorgen om had. Ik begrijp niet dat Roaming standaard (bij kpn) aan staat. Was het niet per wet bepaald dat de consument een keuze moet maken? Wil ik per mb betalen of een bundel aanschaffen? 

Hi en van harte welkom op ons forum @Kurdzo. Jammer dat je tegen onverwachte kosten aan gelopen bent door roaming in Turkije. Goed dat je het aankaart.

Ik vermoed dat het inmiddels waarschijnlijk een open deur is, maar voor de zekerheid: Het is verstandig om je voor vertrek even voor te bereiden als je naar het buitenland gaat. We hebben alle informatie verzameld in ons KPN mobiel in het buitenland topic. Voor landen binnen Europa betaal je geen extra kosten, daar gebruik je bij KPN gewoon je eigen bundel. Bij landen die niet binnen de EU vallen betaal je per MB, en dat bedrag loopt dan vaak snel op. Je toestel maakt als roaming aan staat in je telefoon automatisch verbinding met een netwerk. Dat betekent dat er automatisch MB's verbruikt worden. Bij €60,50 wordt er een stop op gezet en krijg je inderdaad een sms om je op de hoogte te stellen, en hogere kosten te voorkomen.

Wij blokkeren roaming, dus de verbinding in het buitenland, niet automatisch omdat je dan buiten Nederland geen internet hebt. Het kan op verzoek natuurlijk wel gedaan worden. Nadeel daarvan is dat je contact met ons moet opnemen elke keer dat je buiten Nederland wel gebruik van internet wilt maken. Daarom kan je, voor landen die niet binnen de EU vallen, beter roaming op je toestel uitschakelen. Of kiezen voor een buitenlandbundel.


Wij blokkeren roaming, dus de verbinding in het buitenland, niet automatisch omdat je dan buiten Nederland geen internet hebt. Het kan op verzoek natuurlijk wel gedaan worden. Nadeel daarvan is dat je contact met ons moet opnemen elke keer dat je buiten Nederland wel gebruik van internet wilt maken.

Grrrr, ik word hier zo moe van.

Als Simpel het kan, waarom KPN dan niet?

 


Hi en van harte welkom op ons forum @Kurdzo. Jammer dat je tegen onverwachte kosten aan gelopen bent door roaming in Turkije. Goed dat je het aankaart.

Ik vermoed dat het inmiddels waarschijnlijk een open deur is, maar voor de zekerheid: Het is verstandig om je voor vertrek even voor te bereiden als je naar het buitenland gaat. We hebben alle informatie verzameld in ons KPN mobiel in het buitenland topic. Voor landen binnen Europa betaal je geen extra kosten, daar gebruik je bij KPN gewoon je eigen bundel. Bij landen die niet binnen de EU vallen betaal je per MB, en dat bedrag loopt dan vaak snel op. Je toestel maakt als roaming aan staat in je telefoon automatisch verbinding met een netwerk. Dat betekent dat er automatisch MB's verbruikt worden. Bij €60,50 wordt er een stop op gezet en krijg je inderdaad een sms om je op de hoogte te stellen, en hogere kosten te voorkomen.

Wij blokkeren roaming, dus de verbinding in het buitenland, niet automatisch omdat je dan buiten Nederland geen internet hebt. Het kan op verzoek natuurlijk wel gedaan worden. Nadeel daarvan is dat je contact met ons moet opnemen elke keer dat je buiten Nederland wel gebruik van internet wilt maken. Daarom kan je, voor landen die niet binnen de EU vallen, beter roaming op je toestel uitschakelen. Of kiezen voor een buitenlandbundel.

Hallo Alexander, bedankt voor je reactie. Zo als je zelf schrijft is dit bijna niet te doen als je regelmatig in de eu bent. Bij mijn oude provider was dit anders en kon je niet onverwachte roaming kosten krijgen. Dit heeft er tot geleid dat ik het aan heb gelaten. Ik hoop dat KPN dit in de toekomst zal aanpassen want het kan wel.