Skip to main content

Ik ontving mijn factuur voor mijn mobiel en schrok van de €30,78 aan verbruikskosten, waar ik normaliter €0 heb. Bellen met de klantenservice en er bleek door mij gebeld te zijn met 09067171708. 1 gesprek zorgde dus voor dit hele bedrag. Ik ken het nummer niet en zie op internet alleen maar fraude meldingen. Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Kan ik erachter komen hoe ik van deze onterechte kosten af kan komen?

Helaas is het zo dat je denkt met de klantenservice te bellen, echter deze bandieten profileren zich als zijnde de klantenservice die je belt en dus zijn de gemaakte kosten terecht .

De kpn klantenservice is 0800-0402 


U heeft gebeld met dit nummer in de veronderstelling dat u een bedrijf belde. Dat deed u ook maar wel via een duur belbedrijf. Waarschijnlijk heeft u het nummer gevonden op Google.  Als u een nummer zoekt op Google dan altijd eerst naar de site van het betreffende bedrijf gaan. De kosten die nu zijn berekend zullen vrijwel zeker niet vergoed worden.


Dit zou niet meer mogelijk moeten zijn ?
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-controleert-nieuwe-regels-doorschakeldiensten-en-trekt-onjuist-gebruikte-0906-nummers

Of was dit telefoontje van al wat langer geleden ?
Anders alsnog dit nummer melden bij de ACM.


Hi @Mel1971, welkom hier.  

Ontzettend naar dat je met dat nummer hebt gebeld. Voor de duidelijkheid: ons gratis nummer is 0800 0402. 

Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Kan ik erachter komen hoe ik van deze onterechte kosten af kan komen?

Ik ben bang dat je deze kosten voor je rekeningen moet nemen.

Wat je kan doen om het te voorkomen? Ons rechtstreeks bellen via het gratis nummer 0800 0402. Daarnaast goed uitkijken wanneer je op Google zoekt naar een nummer van een bedrijf, 09xx nummers blijven verdacht wat hoge kosten betreft.