Skip to main content

Goedemorgen,

Al ruim een jaar speel ik onderweg via mijn unlimited databundel hotspot een spel die de poorten 3288 en 6676 (UDP) gebruikt. Sinds kort werkt dit spel niet meer op mijn hotspot omdat de poorten geblokkeerd lijken te worden door KPN. Echter, wanneer ik de hotspot gebruik van mijn vriendin (die ook bij KPN zit) werkt het wel. Ook met een VPN verbinding kan ik wel spelen, wat laat blijken dat ik mijn instellingen op de PC wel goed heb staan.

Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, maar ik weet wel dat het vervelend is. Kunnen poorten zomaar geblokkeerd worden en kan dat per gebruiker?

Hoi @sander_vh . Welkom op het forum.

Dus als ik je goed begrijp ben jij onderweg. Je maakt van je mobiel een hotspot en vervolgens log je via de laptop in op het spel?

KPN mag geen poorten blokkeren dus ik vermoed dat het issue ergens anders gezocht moet worden. Waaruit trek jij de conclusie dat die poorten geblokkeerd worden? 


Hoi @sander_vh . Welkom op het forum.

Dus als ik je goed begrijp ben jij onderweg. Je maakt van je mobiel een hotspot en vervolgens log je via de laptop in op het spel?

 

Wat je zegt is inderdaad de correcte beschrijving van hoe ik te werk ga.

 

KPN mag geen poorten blokkeren dus ik vermoed dat het issue ergens anders gezocht moet worden. Waaruit trek jij de conclusie dat die poorten geblokkeerd worden? 

Die conclusie trek ik op basis van de volgende informatie:

  • Wanneer ik met het Wifi netwerk in de trein of thuis verbind functioneert het naar behoren
  • Wanneer ik met de hotspot van mijn partner verbind functioneert het naar behoren
  • Wanneer ik verbind met mijn eigen hotspot werkt het niet
  • Wanneer ik mijn simkaart in de telefoon van mijn partner doe en dan een hotspot maak werkt het niet
  • Wanneer ik de simkaart van mijn partner in mijn telefoon doe, dan een hotspot maak en verbind werkt het naar behoren
  • Ik heb regels aangemaakt in de Firewall om te controleren of het aan de firewall lag. Aangezien het alleen tegenwerkt op mijn eigen mobiele netwerk kan de firewall niet het probleem zijn.
  • Op andere devices heb ik met mijn netwerk hetzelfde probleem, met netwerken van anderen niet.
  • Ik heb contact gezocht met de uitgeverij van het spel en daar is geen blokkade te zien in het systeem. Zij verwijzen mij door naar de netwerk operator, en dat is KPN in dit geval. 
  • Wanneer ik een VPN gebruik terwijl ik verbonden ben met eigen netwerk hotspot werkt het niet maar als ik de VPN aanzet op een WiFi of ander mobiel netwerk werkt wel alles naar behoren.

Het enige dat ik niet weet is of het ook van invloed is op het moment dat mijn IPv4 of IPv6 verandert. Dat is iets wat ik vanuit mijn mobiele netwerk niet zelf aan kan passen en ik weet ook niet of KPN uit veiligheid de IPv4 zelf verandert met enige regelmaat.

 


Dat is een mooie opsomming. Fijn dat je alles al zo grondig hebt gecontroleerd. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil graag eens meekijken. Om welke game gaat het trouwens, als ik vragen mag?

aanvullende vraag: Hoe en wat werkt er op dat moment niet en gaat het gepaard met een foutcode? (screenshot?)

 


Ik heb niks meer gehoord. Heb je ondertussen een oplossing gevonden?


Echter, wanneer ik de hotspot gebruik van mijn vriendin (die ook bij KPN zit) werkt het wel. 

Hebben jullie beide hetzelfde abonnement? Beide Hussel?Â