Skip to main content

Hallo ik ben sinds 3 weken overgestapt op kpn unlimited mobiel , nu wil ik voor het eerst gebruik maken om via mijn hotspot internet aan mijn chromecast of smart tv te geven maar dit lukt niet, 

 

als ik met de smart tv een speedtest uitvoer heeft die wel internet. Maar zodra ik Netflix of YouTube opstart blijft het beeld zwart. 
 

wordt dit op de een of andere manier geblokkeerd door kpn ? 
 

alvast bedankt 

 

Hoi @Hdb1994, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring of oplossing voor. Welke APN heb je ingesteld staan op je toestel? portalmmm.nl zou daarbij het beste moeten werken.
Als dat het niet oplost ben ik benieuwd of de klantenservice van Netflix of Youtube hier nog tips of iets over heeft.

 

Latere toevoeging

Met apn portalmmm.nl krijgt je mobiel een IPv4 adres in plaats van een IPv6 adres. Ik vermoed dat dit je probleem zal oplossen. 

 

KPN biedt met apn internet IPv6 adressen aan. Zover ik weet is KPN de enige Nederlandse mobiele provider die IPv6 aanbied. Dit verklaart waarom het bij een andere mobiele provider wel werkt.

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen. 

 


Helaas ervaren wij exact hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld viaplay werkt wel, maar YouTube en Netflix niet. Als we een telefoon met een Vodafone abonnement gebruiken, werkt het als een zonnetje. Kortom gaat echt om de combinatie met de hotspot via het kpn abonnement. Iemand de oplossing?


@Joostgr1985 

Ik vermoed dat je met iPhone een hotspot opzet?

Indien dit het geval is kun je dan eens de apn voor wifi in je iPhone veranderen van apn internet naar portalmmm.nl.

 

Met apn portalmmm.nl krijgt je mobiel een IPv4 adres in plaats van een IPv6 adres. Ik vermoed dat dit je probleem zal oplossen. 

 

KPN biedt met apn internet IPv6 adressen aan. Zover ik weet is KPN de enige Nederlandse mobiele provider die IPv6 aanbied. Dit verklaart waarom het bij een andere mobiele provider wel werkt.

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen. 


Opgelost idd! Dank!


had precies zelfde probleem. De KPN klantenservice  zegt dit probleem niet te kennen en verwees me naar de community. Gelukkig vond ik daar het advies van Neville. Net geprobeerd en het werkt! heel veel dank!

 


Reageer