Skip to main content

Hallo, 

Momenteel heb ik een abonnement lopen bij KPN oorspronkelijk was het Telfort. Hier betaal ik 18,50 voor 5 GB 150 belminuten en onbeperkt SMS. Echter krijg ik elke maand ook 20 GB gratis. Komt neer op 25 GB in de maand als student is dit erg veel. 

Mocht ik er nu voor kiezen om mijn abonnement om te zetten naar 0 MB en onbeperkt bellen/SMS behoud ik dan de gratis 20 GB? Dit is voor mij namelijk ongeveer 10 p/m voordeliger. 
 

Met vriendelijke groeten,

Mukkett

Hoi @Mukkett 

Als jij het oud-Telfort abonnement omzet naar een ander abonnement (KPN Hussel) dan is het m.i. zeker, dat je dit ‘voordeeltje’ van 20GB ook kwijtraakt.


Hoi @Mukkett 

Als jij het oud-Telfort abonnement omzet naar een ander abonnement (KPN Hussel) dan is het m.i. zeker, dat je dit ‘voordeeltje’ van 20GB ook kwijtraakt.

Mocht ik dus mijn abonnement weizigen word het automatisch een “kpn hussel”? 


Hallo @Mukkett 

 

Je zou hem moeten kunnen wijzigen zonder naar Hussel over te gaan maar die gratis 20GB is gekoppeld aan dat 5GB abonnement, als je dat abonnement wijzigt vervalt ook die gratis 20GB, zie het antwoord van Maja (KPN medewerker/moderator) in deze post:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/ik-heb-13gb-extra-bij-mijn-telfort-abonnement-blijft-die-extra-bundel-actief-als-ik-mijn-abonnement-aanpas-567730


Ik weet niet hoe het bij Telfort zit. Maar er waren KPN klanten met ook die gratis 20 GB extra die hetzelfde dachten als u. Toen die hun bundel aanpaste naar 0 GB waren ze die 20 GB gratis kwijt.


Hoi @Mukkett, welkom op het forum. De 20GB is inderdaad gekoppeld aan je huidige abonnement. Als je het verlengd of wijzigt gaat die niet mee. Het kan zijn dat er bij een wijziging een andere bundel is, maar bij een verlening is dat niet het geval. Bij een verlenging ga je automatisch over naar een KPN Hussel abonnement met de voorwaarden die daarbij horen. 

Een daarvan die de meeste mensen merken is dat je bij Telfort abonnementen ongebruikte data kan meenemen nar de volgende maand. Dat is bij Hussel abonnementen niet mogelijk. In plaats daarvan kan je MB's delen met andere mobiele Hussel abonnementen op hetzelfde adres. 

In dit artikel kan je lezen welke voordelen je hebt als je meerdere Hussel abonnementen hebt: