Skip to main content

We zijn onderweg naar Italie en zitten nu in Zwitzerland.
We hebben een Huawei E5785Lh Mifi bij ons met een KPN prepaidsimkaart met daarop 50GB data.
In Nederland werkte het prima, maar zodra we over de grens waren deed de WiFi het niet meer.
De Data roaming is aangevinkt en maakt ook gewoon verbinding met het netwerk hier, zie foto 1.
Volgens KPN is er ook niets mis mee met de simkaart en tegoed, het mobielenummer begint wel met 097.

Nu heb ik via het forum begrepen dat de APN aangepast moet worden naar portalmmm.nl
Dus een nieuwe APN aangemaakt via de app en bij de naam en APN portalmmm.nl ingevuld, verder geen gebruiksnaam en wachtwoord.
Helaas geeft hij dan aan dat de verbinding mislukt is en het profiel niet klopt, zie foto 2.

Wat doe ik fout?
Ik zie wel bij de instellingen bij de vorige APN 'KPN Fast internet 4G-3G-2G', die in Nederland werkte een wachtwoord staan, zie foto 3.
Zou het daaraan liggen?

Speciaal aangeschaft voor de vakantie, zou dus heel graag hulp krijgen van KPN of iemand anders.

Vast bedankt

Han
 

Foto 1
Foto 2
Foto 3

 

Update:
Ik weet niet of het uit maakt, maar bij de aangesloten telefoons is de roaming wel uitgeschakeld, omdat we alleen via de Wifi verbinding willen.

Han


Hoi @mulder44, welkom, excuses voor de late reactie.

Als je portalmmm wilt instellen als APN moet je nog wat aanvullende dingen invullen.

  • Bij Naam voer je KPN Mobiel Internet in.
  • Bij APN voer je portalmmm.nl in.
  • Bij Proxy voer je niets in.
  • Bij Poort voer je niets in.
  • Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
  • Bij Wachtwoord voer je niets in.
  • Bij MCC voer je 204 in.
  • Bij MNC voer je 08 in.
  • Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.

  • Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
  • Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

 


@mulder44  Hoi, ik heb hetzelfde. In NL prima, over grens geeft de mifi prima verbinding aan, maar internet werkt niet.

Kan trouwens ook de sim niet toevoegen aan mijnKpn.

Is het bij jullie al opgelost?

gr René


Is denk ik toch wat anders, wij hadden helemaal geen verbinding over de grens.
Onze Mifi kon geen verbinding maken met buitenlandse netwerken omdat de KPN simkaart het niet deed in het buitenland.

Het was wel een prepaid KPN simkaart, maar kon het ook niet toevoegen aan mijnKPN.
Het blijkt dat de simkaart uit het noodpakket van KPN is en betreft een noodoplossing voor klanten die thuis geen verbinding hebben in verband met een storing of een verhuizing.
Vandaar dat het ook een 097 nummer was en dus alleen werkt in Nederland.
Dat was nergens te vinden op de KPN website of forum en van de 4 KPN medewerkers die ik sprak was er maar 1 die het wist.

Han


Ok, duidelijk. Bedankt voor je uitgebreide reactie. 

Gr Rene.