Skip to main content

Hallo KPN,

Ook ik heb problemen met de combinatie van een HUAWEI telefoon en een KPN Wi-Fi:

  • Telefoon: Huwaei P20 Pro
  • Internet: KPN 100 mb abbo via glasvezel met eerst de Experia Box en nu KPN Box 12 met WiFi 6.

Onlangs is er een super aardige monteur geweest van KPN en hij heeft zowel de nieuwe modem geinstalleerd als de KPN Wi-Fi versterkers. Twee jaar geleden was er een monteur en die liet mij Devolo aanschaffen. We hebben thuis twee WiFi's:

  • Julius (standaard WiFi vanuit de KPN Box 12 met daar direct aan gekoppeld een WiFi versterker en op de 1e en 2e verdieping ook een WiFi versterker. Al deze WiFi's geven problemen op de Huwawei
  • Jasmijn - WiFi via de Devolo welke is gekoppeld aan de KPN Box 12. Geeft geen problemen.

Alle genoemde oplossingen op dit Forum h

eb ik geprobeerd en verder nog enkele andere:

  • Alle apparaten resetten
  • Intermnetinstellingen resetten 
  • Stappenplan met vliegtuig modus
  • Mac adresfiltering aangepast 

Meldingen, deze lijken zeer divers:

  • Toegang ontzegd (vaak)
  • Geen internet verbinding (soms)
  • Verbonden (zelden)

Deze 3 meldingen wisselen elkaar (in mijn beleving) willekeurig af.

Op geen enkel ander WiFi (n=enkele tientallen) dan het KPN WiFi ervaart mijn gsm dergelijke problemen.

 

Vraag: Wat is de echte oplossing van dit probleem?

Bijlage: diverse errors op verschillende momenten met een enkele geslaagde connectie en wat pogingen voor probleemoplossing:

*admin: Ook gereageerd in dit topic.
*admin: topic afgesplitst

 @Kpn Komt er nog reactie? We wachten nu (weer) een week of twee...


Goedemiddag @Sybrand Jissink, ik heb even een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Je bent niet de eerste die hier tegenaan loopt. Helaas heb ik vanuit onze kant weinig nieuws te vertellen.
Op google vind ik meer mensen met precies ditzelfde probleem bij verschillende providers.
Op de Huawei site vindt ik dit artikel maar als dat het niet oplost vrees ik dat ik hier zo snel geen oplossing voor heb. Op het Huawei forum zie ik deze vraag echter nog niet gesteld, je zou het daar kunnen proberen!