Skip to main content

Ik heb een huidige Mobile contract bij jullie. Het is weer tijd om het contract te verlengen. Ik heb echter een nieuw nummer aangevraagd, waardoor ik een nieuw contract kennelijk heb afgesloten. Mijn vraag is: kan ik het huidige contract stop zetten en meteen overgaan naar het nieuwe contract bij u?

Hallo @Cuberace ,

120 dagen voor het einde van jouw huidige abonnement bij KPN, kun je jouw contract verlengen. Het is niet mogelijk om tussentijds over te stappen naar een andere abonnementsvorm.  


Beste Noordzee, ik blijf toch bij KPN met mijn nieuwe telefoonnummer en contract. Waarom kan het huidige contract niet stop gezet worden en doorgaan met het nieuwe. Ik zie dit als een contractbreuk. Ik heb wel de behoefte  voor privé reden om een nieuw nummer aan te vragen.


Maar als je onlangs een nieuw contract hebt afgesloten voor een nieuw nummer, dan moet dat wel een KPN Hussel abonnement zijn. Als dat zo is, dan heb je maandelijks de mogelijkheid om jouw abonnement naar boven of naar beneden bij te stellen. Je kunt dit regelen in Mijn KPN. 

Loopt er daarnaast ook nog een oud abonnement op jouw oude nummer? Dan kun je die opzeggen, rekening houdend met een opzegtermijn van één maand.  

 


Hallo @Cuberace, welkom op het KPN forum. Leuk dat je ons hier hebt gevonden :)

Zoals ik het lees lijkt het erop dat je naast je huidige abonnement die verlengbaar is, een nieuw contract hebt afgesloten met een nieuw nummer. Je hebt dus nu twee mobiele nummers en contracten. Dat is waarschijnlijk niet de bedoeling ;)

Je kunt twee dingen doen:

  1. Het nieuwe contract opzeggen: je hebt 14 dagen bedenktijd om je te beroepen op je herroepingsrecht. Dit betekent dat je nieuwe nummer wordt ingetrokken en je (eventueel) je nieuwe toestel moet terugsturen
  2. Het oude nummer opzeggen: je hebt een opzegtermijn van een maand 

Voor de minste rompslomp lijkt het me verstandig om voor de laatste optie te kiezen. Geef je opzegging hier aan ons door: Opzeggen KPN mobiel

Kies voor de optie: Bel mij terug, we bellen je dan binnen een uur terug :) 


 

Loopt er daarnaast ook nog een oud abonnement op jouw oude nummer? Dan kun je die opzeggen, rekening houdend met een opzegtermijn van één maand.  

 

@Cuberace 

Heb je je oude abonnement al opgezegd? 


Reageer