Skip to main content

Beste KPN,

ik kwam na 4 maanden achter dat er geen husslekorting is toegepast. Ik kreeg echter te horen van klantenservice dat ik slechts 3 maanden terug krijg met terugwerkende kracht. Nu vraag ik me af of ik als consument niet gewoon recht hebt op de volle teruggave.  In mijn contract staat dat ik 26 euro per maand zou moeten betalen. Dus zelfs als ik te laat heb aangemeld zou ik toch alsnog dat beloofde bedrag moeten kunnen krijgen met terugwerkende kracht? Tenslotte het contract zegt 26euro. Bovendien als zoiets in het contract staat ga je vanuit dat dat al van tevoren wordt geregeld door de providers. 

Nu denk je dat had je moeten checken.. maar dat misverstand van dat ik al de husslekorting kreeg  was kwam tot stand doordat ik bij mijn eerste factuur van ongeveer 80euro een miscommunicatie had met mobiel.nl.en dacht dat een bedrag was voor 3maanden, maar het achteraf voor 2 maanden te zijn. Hierdoor heb ik niet meer opgelet en ging ik van uit dat alles goed is gegaan. Ik kwam dan pas achter in de 4de maand dat er dus 33.50 is afgegaan.

Dus kortom: zou ik de volle husslekorting met terugwerkenden kunnen krijgen van afgelopen 4 maanden door dat in mijn contract ik ook voor dat bedrag met de korting heb getekend?

 

In je contract staat niet dat je Hussel korting krijgt, dit staat in de bijlage en in die bijlages staat ook dat je zelf de Hussel korting moet aanmelden, de bekende voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

De Hussel korting is namelijk geen vaststaand feit, als jij iets veranderd en er volgens de voorwaarden geen recht meer op hebt verlies je de korting ook, staat dit vast in het contract zou dat niet kunnen.

Dus die 3 maanden restitutie is al coulance en redelijk ruim ook, je word namelijk geacht je facturen te controleren en gelijk aan de bel te trekken.