Skip to main content

Bijzonder teleurstellende ervaring met KPN chat en helpdesk vandaag meegemaakt. Ikzelf heb sinds september 2020 een mobiel waarbij een husselkorting van 7,50 van toepassing is. In maart 2021 heb ik bij de helpdesk aangegeven dat de facturen niet correct zijn en dat de husselkorting niet wordt toegekend. Op dat moment kreeg ik te horen dat dit inderdaad fout was gegaan en dat dit gecorrigeerd zou worden. Nu 2 maanden later heeft de KPN alleen de husselkorting in april en mei toegekend. Nog geen correctie over de periode september t/m februari.  Dit aangekaart bij de chat.  medewerker Mart gaf aan dat hij alleen max. 3 maanden extra mocht vergoeden (waarom is dit niet direct gebeurd?) en ik gaf aan dat ik de gehele periode vergoed zou willen zien (het is immers de fout van kpn). Dit ging boven zijn authorisatie en moest hij mij met een volgende chat medewerker in verbinding brengen…… Dit was Patrick waar vervolgens geen chat mee is geweest, hij verbrak de verbinding direct. En bedankt Patrick! Vervolgens de helpdesk gebeld. Ook deze medewerker gaf aan dat er maximaal 3 maanden gecrediteerd wordt (opnieuw waarom gebeurt dit niet automatisch) en waarom niet over de gehele looptijd? Ik begrijp het niet.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste @Marco5638, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo'n slechte ervaring met ons hebt 😞. Ik kan me voorstellen dat je daar niet bepaald blij mee bent. Ik trek de pleister maar meteen van de wonde: drie maanden is inderdaad het maximale. We houden deze grens aan, omdat we drie maanden een redelijke termijn vinden om als klant aan de bel te trekken dat er iets niet klopt. Een stuk eigen verantwoordelijkheid om je facturen te checken. Dat is de reden dat we in dit soort gevallen drie maanden terug crediteren. 


Beste Marcia,

Dat klinkt leuk maar het is niet de werkelijkheid. Toen ik het contract afsloot waren jullie zeer beleefd. Het mobiele abonnement zou gekoppeld worden met het bestaande contract, is dus niet gebeurd. Vervolgens heb ik in maart mijn beklag gedaan en vanaf dat moment is de husselkorting ingezet maar geen correctie naar het verleden (terwijl er wel gezegd is dat alles in orde gemaakt zou worden). En ook nu gebeurt er weinig. Waarom komen die 3 maanden niet automatisch?

Gezien de diverse klachten over de husselkorting heb ik het idee dat het niet koppelen van de abonnementen een verdienmodel is van de KPN. 

Verder vind de termijn van 3 maanden erg vreemd. Dit is 1 richtingsverkeer. Indien je als leverancier naar de KPN een fout maakt dat kom je ook niet weg met 3 maanden.


Ik begrijp dat de uitleg in ieder geval duidelijk is, dat is goed om te lezen. Waar ik nog even over twijfel is of je nu wel of niet drie maanden extra vanaf maart hebt gekregen? Als je toen voor het eerst je beklag gedaan hebt, moeten we dat natuurlijk wel in orde maken voor je. Als je wilt dat ik mee kijk, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 


Marcia, het volledige bedrag is inmiddels gecrediteerd. Jammer dat het alleen werkt zodra je schriftelijk je beklag doet.