Skip to main content

26/5/21

Ik vind het vreemd dat waar ik een verlenging van mijn prepaid afsluit voor € 18,50 p/mnd ik een keurige bevestiging ontvang met alle in en outs zoals door mij afgesloten maar vervolgens even later een Overeenkomst mobiele aansluiting ontvang waarin dan als totaal p/mnd te betalen € 23,50 wordt genoemd. Dat vind ik verwarrend, roept vragen op en schept twijfel.

Contact opgenomen met de klantenservice: die informeert mij dat de Husselkorting niet meegenomen kan worden in de gestuurde Overeenkomst mobiele aansluiting omdat die korting alleen geldt zolang het Hussel abonnement van toepassing is. Waarom niet het juiste, te betalen  bedrag in de overeenkomst genoemd met daarbij duidelijk aangegeven dat de Hussel korting alleen geldt indien sprake is van een Hussel abonnement en dat deze korting vervalt indien wordt overgestapt naar een andere provider voor wbt TV en internet?  

Hallo @Picolo, welkom op ons forum! Ontzettend leuk om te lezen dat je jouw abonnement bij KPN hebt vernieuwd. :green_heart: Ik kan me voorstellen dat je vragen over jouw nieuwe abonnement hebt naar aanleiding van de overeenkomst, omdat je verwacht dat de Husselkorting hier ook op zou staan. De prijs op de overeenkomst is, zoals mijn collega ook al heeft aangegeven, zonder de Husselkorting. De overeenkomst laat puur en alleen de prijs van het abonnement zien. We kunnen de Husselkorting niet op de overeenkomst zetten, omdat je de Husselkorting alleen ontvangt zolang je aan de voorwaarden voldoet. Terwijl het contract geldt zolang je in contract zit. Zouden we Husselkorting op het contract zetten, dan zou dat betekenen dat je hier rechten aan kunt ontlenen, ook als je de Husselkorting niet langer meer ontvangt omdat je geen Thuis abonnement meer hebt. En dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat ik je zo wat meer duidelijkheid heb kunnen geven.


T.a.v. Denise,

 

Dank voor jouw antwoord. Ik blijf het toch vreemd vinden dat op het betreffende contract niet de opmerking kan worden geplaatst:

dat je de Husselkorting alleen ontvangt zolang je aan de voorwaarden voldoet. De Husselkorting ad € X,XX vervalt als je geen Thuis abonnement meer hebt. Door deze opmerking toe te voegen kan volgens mij wel het juiste bedrag waarvoor in mijn geval verlenging is afgesproken worden vermeld en kan misverstand (waarvan ik naar ik aanneem niet de enige ben) kan worden voorkomen. Wellicht handig om bij betreffende verantwoordelijken bij KPN onder de aandacht te brengen.

Mvg Piet Loos   


Ik snap je punt, maar ik kan je al zeggen dat de Husselkorting niet op het contract vermeld gaat worden. Zoals ik al zei: Het contract is bindend. Zou Husselkorting hierop staan, dan is dit ook ineens bindend, wat het niet is. De Husselkorting staat vermeld op de bestelbevestiging. Als je de juiste informatie aan ons hebt doorgegeven, dan mag je erop vertrouwen dat je de korting ontvangt. Dit kun je ook controleren in MijnKPN.