Skip to main content

Ik heb een aantal mobiele abonnementen voor mijzelf, mijn vrouw en mijn kids.

Voor mijn beide kids heb ik hetzelfde abonnement.

Nu viel mij laatst op dat een van deze twee abonnementen 13GB extra data gekregen heeft (per 18-maart 2021). Het andere abonnement is blijven steken op 4GB. 

Beide abonnementen zijn identiek: “KPN 2 GB en 150 min/sms”

Enig idee waar dit verschil vandaan komt ?
(of nog beter, hoe het te fixen)

Levert wat scheve gezichten op tussen de twee broers :-)
(en is lastig uit te leggen).

Wat is er 18 maart gebeurt dan? Is het abonnement verlengt? Of heeft KPN er gewoon data bij gegeven? Want dat heeft KPN afgelopen tijd bij sommige abonnementen gedaan. Dat was gewoon een soort van loterij. Sommige kregen het, anderen niet.


Hallo @grmbl .

KPN geeft soms (op het oog willekeurig) zomaar extra GB’s kado aan sommige abonnee’s. Leuk natuurlijk, maar voor de broer misschien niet. Voor het kado wordt niet betaald, en iemand anders kan er geen recht aan ontlenen. 
 

Wat je natuurlijk wel kunt doen is om onderling MB’s te delen. Dat kun je ook iedere maand opnieuw doen. Daar kun je het oplaaiende brandje vast wel mee blussen. 


Overigens heb ikzelf (en mijn vrouw) ook een soortgelijke verhoging gekregen middels een berichtje van KPN “beste klant, vanaf nu krijg je elke maand xx GB extra data in je mobiele abonnement. Je blijft hetzelfde betalen. Meer weten? Kijk op www.kpn.nl/gratis13GB

Heb het gevoel dat dit ter compensatie is van te hoge / niet marktconforme abonnementskosten.

Erg vreemd dat dit als een soort loterij gedaan wordt.


Het is ook nooit goed hé 😉😄


Overigens heb ikzelf (en mijn vrouw) ook een soortgelijke verhoging gekregen

Nou, dan lijkt het mij helemaal geen probleem dat jullie alle drie maandelijks de "minst bedeelde" zoon wat extra's toeschuiven via MB's delen. 


Overigens heb ikzelf (en mijn vrouw) ook een soortgelijke verhoging gekregen

Nou, dan lijkt het mij helemaal geen probleem dat jullie alle drie maandelijks de "minst bedeelde" zoon wat extra's toeschuiven via MB's delen. 

Dat doe ik nu ook al (eigenlijk elke maand :-)); en dat is ook niet zo’n probleem.

Maar op een of andere manier voelt het toch vreemd/scheef.

Ik zou verwachten dat een organisatie als KPN gewoon een consequent beleid voert en niet de abonnementen/bundels baseert op random kadotjes.


Heb het gevoel dat dit ter compensatie is van te hoge / niet marktconforme abonnementskosten.

Daar had het weinig mee te maken. Sommige mensen kregen er 25 GB bij en hadden vervolgens een abonnement (verhouding prijs/databundel) wat ze nooit zo nieuw zouden kunnen afsluiten. 

Bovendien: ja KPN is duur. Maar KPN kan zich dat veroorloven. Want heel veel mensen willen toch bij KPN zitten. Ik denk niet dat ze er bij KPN wakker van liggen dat ze niet de goedkoopste zijn.


En gelukkig is deze extra data ook deelbaar in het huishouden.

Heb het gevoel dat dit ter compensatie is van te hoge / niet marktconforme abonnementskosten.

Inderdaad. Zie hier.