Skip to main content

Geachte lezer,

 

ik probeer telefonisch mijn abonnement te wijzigen en krijg allerlei vragen over mijn identiteitsbewijs, in dit geval mijn rijbewijs. ik moet een documentnummer doorgeven en vervaldata. Ik ben al bestaande klant en begrijp niet waarom ik deze vragen moet beantwoorden. De medewerker van KPN legt uit dat dat in het kader van identiteitsfraude is. Ik snap dit niet en moet het protocol lezen op dit forum.

Ik ben bestaande klant, heb mijn adresgegevens, geboortedatum etc. die voldoende zijn voor het vaststellen van mijn identiteit al beantwoord.

Kunt u uitleggen waarom ik mijn gegevens dan als nog moet afgeven?

Ik hoor het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ronald van Veen

 

Belt u wel echt naar 0800 0402? 


ja, ik heb gebeld naar 08000402, en heb gezegd dat ik ging ophangen. Heb hem ook gezegd dat de bandopname gestart is en dat we het altijd kunnen terugluisteren.

 


Dag @Ronald280579! 0800-0402 is inderdaad ons nummer. Iedere 6 maanden moeten we de gegevens opnieuw uitvragen en verifiëren. Dus ook bij het verlengen van je abonnement. Als je het niet vertrouwd, kun je er ook voor kiezen om zelf je abonnement te verlengen via kpn.com/verlengen:blush:


In de winkel maken ze er zelfs een scan van. (met afgedekte foto en bsn) Dit alles om fraude te voorkomen.