Skip to main content

Ik ben vandaag gebeld door +31651355757 en hoorde wat onsamenhangende tekst in het Engels.

Ik belde terug en kreeg toen de melding dat dit nummer niet in gebruik is.

Volgens mij iets raars.

 

Hallo @Jaap Schipper ,

Je kunt beter dit soort telefoonnummers niet terugbellen. Mogelijk kost het jou dan veel geld. Dat lijkt voor nu mee te vallen. 

Maar ik adviseer je om dit nummer te blokkeren in jouw telefoon. En mogelijk kun je beter voorlopig even geen onbekende nummers opnemen.   


Hallo @Jaap Schipper Goed dat je dit hier meldt. Ik sluit me bij Noordzee aan: dit klinkt een beetje vreemd. Het doet mij wat denken aan Wangiri-fraude. Ik zou dit soort onbekende nummers niet zomaar terugbellen. 


Hallo @Jaap Schipper ,

Je kunt beter dit soort telefoonnummers niet terugbellen. Mogelijk kost het jou dan veel geld. Dat lijkt voor nu mee te vallen. 

Maar ik adviseer je om dit nummer te blokkeren in jouw telefoon. En mogelijk kun je beter voorlopig even geen onbekende nummers opnemen.   

 

Nou Wangiri zal het niet zijn, dit nummer is een gewoon 06 nummer en lijkt het meer op spoofing.

Als je dit nummer terug belt kun je niet zomaar met hoge kosten opgezadeld worden, dat is iets anders als je een buitenlands nummer terug belt, dat kan zomaar een betaal nummer zijn.

 

Admin: quote toegevoegd


Yes, ik zie het. Goede toevoeging @Doornekamp33 


Prima natuurlijk, maar de intentie blijft hetzelfde. 

Niet zomaar dit soort onbekende nummers terugbellen. Ik krijg ook zo eens in de twee weken zo'n raar telefoontje. Gelijk blokkeren en niet terugbellen. Meer kun je niet doen.