Skip to main content

Ik heb een heel dossier bij jullie. Alles ging fout gedurende onze verhuizing naar een buitengebied. In december 2019 heb ik de verhuizing aangevraagd en in februari 2020 nogmaals toen bleek dat het niet was doorgekomen, omdat ik zowel een zakelijk als privé contract wilde. Sinds mei 2020 woon ik op mijn nieuwe adres. Ik kreeg toen gratis een noodpakket internet en tv als compensatie. In mei en juli 2020 zijn wederom aanvragen gedaan. In oktober 2020 heb ik de stekker eruit getrokken nadat de aansluiting weer werd geannuleerd. Ik kreeg toen onbeperkt mobiel internet geadviseerd waarbij ik korting kon krijgen op de abonnementen van de mobiele telefoons. Het (onbeperkt?) mobiele internet gebruik ik trouwens bijna niet voor thuis omdat je geen tv kon kijken aangezien ze dat weer afschermen. Nu kreeg ik de melding dat de kortingen stoppen terwijl dat de enige reden is geweest dat ik toch een deel bij KPN ben gebleven.

Ik heb dus 3 abonnementen waarvan 1 het hoofdabonnement is die in een 5G modem zit. Van hieruit geef ik de andere 2 abonnementen elke maand MB’s. 

Het is ongelofelijk dat het in deze tijd nog niet mogelijk is om goed internet te regelen, maar bovenal om normaal te communiceren en aan afspraken te houden. Net heb ik 3 chats gestart die steeds werden afgebroken toen ze mijn dossier zagen. Dat zal van hogere hand worden opgelegd, maar van alledrie heb ik de chat-historie gedownload met naam en al.

Volgende week maar weer een bezoek brengen aan de winkel en ze voor het blok zetten.

Ik wil naar T-mobile overstappen, waar ik wel goed internet heb gekregen in het buitengebied, maar de abonnementen bij KPN lopen nog door.

Welkom op het forum @Roymo1, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Als eerste wil ik je afraden om hiermee naar een KPN winkel te stappen, de winkels zijn voornamelijk een verkoopkanaal en de kans bestaat dat ze je met deze complexe service situatie niet goed kunnen helpen, ook al ‘zet je ze voor het blok’.  

Ik kijk wel graag even voor je hoe het precies zit, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag naast je huidige adresgegeven, ook je oude adres noteren, dat kan in het opmerkingenveld onderaan. 

 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Excuses, heel erg druk gehad.

Vorige week vrijdag ben ik gebeld door KPN. De ellenlange geschiedenis was voor hem niet inzichtelijk. Waarschijnlijk kwam dit doordat het destijds is ondergebracht bij Kleinzakelijk. Zonder internet vervalt altijd de korting was de mededeling. Naar de winkel schijnt nu niet te kunnen. Is het mogelijk om alsnog de contracten te beeindigen?


Ah ja, de zakelijke markt en consumentenmarkt zijn wel echt gescheiden, en werkt (deels) met andere systemen. 

Als ik je adres bekijk, kom ik 3 mobiele abonnementen tegen en een Digitenne aansluiting. Ik zie geen internetabonnement terug en ook geen dossier hierover dus ik vermoed dat dat deel dan inderdaad bij de zakelijke markt geregistreerd staat. De collega's die je gesproken hebt via de chat, hebben je dossier dus ook niet kunnen zien, ik heb dan ook absoluut niet het idee dat er opzet in het spel was wat betreft de weggevallen chats :wink:

Alle 3 de mobiele abonnementen zijn ‘Hussel’ abonnementen en daarbij klopt het dat er geen sprake is van 'Hussel korting’ tenzij er ook een internetabonnement voor consumenten geregistreerd staat op hetzelfde adres. Mocht je daar eerst wel korting voor hebben ontvangen, dan was dat onterecht en klopt het dat de korting wordt geschrapt. Ik was niet bij de gesprekken destijds, maar weet wel dat het niet mogelijk is om Hussel korting te activeren zonder dat er daadwerkelijk een internetabonnement geregistreerd staat. Kan het zijn dat ze je op een andere manier korting hebben gegeven? Zou dit allemaal in je dossier moeten staan? Zo ja, dan raad ik je aan om te bellen met de helpdesk van de zakelijke markt, via 0800 - 0403. Ik hoop dat ze daar uit kunnen zoeken hoe de vork precies in de steel steekt!


Bedankt voor het uitzoekwerk. Hoe kan ik de korting hebben gekregen als ik geen internetabonnement heb? Vanaf wanneer zijn de abonnementen ingegaan? Zijn deze zakelijk of particulier geregistreerd?

Ik woon hier sinds mei 2020 en heb dus nooit vast internet gehad. 


Mijn excuus voor de late reactie @Roymo1, op de één of andere manier heb ik jouw bericht helemaal gemist :slight_frown:

Jouw 3 particuliere mobiele nummers zijn sinds 26-02-2020 gekoppeld aan een kleinzakelijk vast internet abonnement, dat niet meer actief zou moeten zijn aangezien je op je huidige adres helemaal geen internet van ons hebt gehad. Dit kleinzakelijke gedeelte, daar kan ik zelf niet echt iets over vinden. Heb jij inmiddels contact gehad met mijn zakelijke collega's bij 0800 - 0403? Zo ja, ben je daar iets wijzer geworden?