Skip to main content
Beantwoord

Ik ben in China en kan niet bellen of gebeld worden

• May 30, 2025
  • 10 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik ben in China en kan niet bellen of gebeld worden, De probleemoplosser heeft geen antwoord.

Beste antwoord door PeterG

In China kun je natuurlijk geen NL bundels gebruiken. Maar wel die voor China. Sinds 27 mei zijn dat onderstaande. De oude zijn acuut, per 27 mei, vervallen. Zelfs als je die op 26 mei had geactiveerd.

Vervallen bundel wordt vergoed. Even bellen als je weer thuis in Nederland bent.

Huidige bundels voor China (bron http://kpn.com/buitenland)

100 MB/min/sms € 9,99 

SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266

2000 MB/min/sms € 29,99 

SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 1, 2025

Dit is een onverwacht bij effect van de nieuwe, veel goedkopere, buitenland bundels per 27 mei. Op die dag vervielen de nog lopende oude bundels. 

Even een nieuwe activeren en het werkt weer.

http://kpn.com/buitenland

Over de oude bundel bij thuiskomst even bellen. Wordt dan gecrediteerd. 

Uitleg Moderator van KPN. Ander land; zelfde probleem. 

https://community.kpn.com/mobiel-15/voordeelbundel-data-2000-werkt-niet-in-bosnie-635665

Fijne vakantie nog! 😀

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Nard Ghijsen. Peter helpt je al op weg zo te zien, het kan zijn wat hij beschrijft. Dat hoeft het niet te zijn, het kan ook iets anders zijn. Als het activeren van de nieuwe bundel niet helpt kan je kijken naar wat er precies gebeurt. Je zegt dat het bellen en gebeld worden niet lukt, maar wat lukt er precies niet. Krijg je dan bijvoorbeeld een bandje te horen, gaat het überhaupt niet over of iets anders? Wie zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Ik belde niet met een speciale bundel gewoon met de nl bundel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 3, 2025

In China kun je natuurlijk geen NL bundels gebruiken. Maar wel die voor China. Sinds 27 mei zijn dat onderstaande. De oude zijn acuut, per 27 mei, vervallen. Zelfs als je die op 26 mei had geactiveerd.

Vervallen bundel wordt vergoed. Even bellen als je weer thuis in Nederland bent.

Huidige bundels voor China (bron http://kpn.com/buitenland)

100 MB/min/sms € 9,99 

SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266

2000 MB/min/sms € 29,99 

SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Beste klant, je bevindt je in China. Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijg je 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in jouw toestel (data)roaming aan. Meer info? Kijk op kpn.com/buitenland. De buitenbundeltarieven in China zijn: bellen 1,00 /min, gebeld worden 0,50 /min, sms sturen 30 cent en mobiel internet 2,50 per MB. Meer tariefinfo? Bel gratis +31612001330. Goede reis, KPN. Geen tariefberichten meer? SMS INFO UIT naar 1330

ik zou toch in China moeten kunnen bellen zonder super voordeel bundel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

Ja, dat zou moeten kunnen. Voor 1 euro per minuut. Binnen de bundel is het echter 0,10 euro per minuut. 

Enne, die VOORDEEL 2000 AAN werkt niet meer.

Het zijn nu de bundels (namen) die ik vermeld heb.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Die bundel had ik niet en ook niet nodig. Ik moest nu vanuit het hotel bellen wat een stuk duurder is. Overgang was niet goed getest of aangekondigd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

Overgang was niet goed getest of aangekondigd. 

Je had en hebt geen bundel zeg je. Bellen buiten de bundel staat er los van. En had moeten werken. Ook nu nog. Al eens een andere mobiele provider geprobeerd? Mogelijk heb je er nu één waar kpn geen overeenkomst mee heeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Ik denk dat dat het probleem niet was het werkt vanaf zondag weer. 

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het sinds zondag weer werkte ​@Nard Ghijsen, waardoor het niet werkte blijft dan nog een vraagteken. Het kan verschillende mogelijke oorzaken gehad hebben, Peter noemt al een paar voorbeelden. Maar doordat het nu weer werkt zijn die niet meer relevant, je kunt alles weer doen begrijp ik 🙂