Skip to main content

Nummerbehoud is op 21 juni voltooid van tmobile prepaid naar kpn prepaid. Alleen: ik kan uitbellen en sms ontvangen, maar als ik mijn prepaid 06 bel vanaf bv mijn kpn abo hoor ik "nummer niet in gebruik". Heel soms gaat ie wel 20 seconden over, maar dan verbinding afgebroken.

Wat is hier aan de hand......

21 juni nummerbehoud aangevraagd van tmobile prepaid naar kpn prepaid . Gebeurde vrijwel direct. Als ik met de kpn prepaid uitbel blijkt sinds 21e nummer er goed op te staan.

Ik heb nog 2 kpn abo's. Als ik mezelf op mijn prepaid bel daarmee hoor ik bijna altijd "dit nummer is niet in gebruik" . Heel af en toe gaat ie wel over, maar als het na 20 seconden tijd wordt om naar voicemail te gaan verschijnt "invalid number" op belscreen van mobiel waarmee ik mijn prepaid bel.

Ik heb de prepaid in een sim2 slot zitten en daarvoor "voip bellen" uitgezet, maar helpt niet.

Vanmiddag klantenservice gebeld: voor onderzoek moet ik eerst nieuwe sim proberen. Die is nu aangevraagd.

Toch heb ik een donkerbruin voorgevoel dat het daar niet in zit.

Wellicht doet dit rare probleem (na portering wel kunnen uitbellen, maar bij gebeld worden "niet in gebruik") bij iemand (liefst deskundig) al een belletje rinkelen?


*Admin: samengevoegd met bestaand topic


Beste @NielsAtnhem, welkom! Het klinkt alsof het niet helemaal goed gegaan is, dit nummerbehoud! Je kunt het beste even (met een andere telefoon) contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402. Mijn collega's kunnen je dan meteen verder helpen. Via het forum kunnen we je ook helpen, dat duurt doorgaans even, omdat we niet 24/7 aanwezig zijn en het soms even kan duren voordat we aan je topic toe komen. Mocht je toch via het forum geholpen willen worden, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en simkaartnummer? Die laatste vind je op de simkaart zelf en kan je invullen onder de ‘persoonlijke opmerkingen'. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je ermee. 


Dank je  profiel aangevuld zoals je zei. Simkaartnr bij "persoonlijke opmerkingen".

Groet en bedankt niels


Dank je  profiel aangevuld zoals je zei. Simkaartnr bij "persoonlijke opmerkingen".

Groet en bedankt niels

Top, bedankt voor het aanvullen van je profiel @NielsAtnhem!

Ik ben er wat dieper ingedoken maar kan in eerste instantie niet verklaren waar dit probleem precies vandaan komt; het nummer is actief in onze systemen, het nummer van de simkaart komt ook overeen en ook alle instellingen aan onze kant lijken goed te staan. Kun jij die prepaid simkaart eens in een ander toestel testen en kijken wat er dan gebeurt?


Heb ik reeds gedaan. Ik heb twee dual sims galaxy a52s: ik heb alle 4 simslots getest voor deze sim. Lost niks op. Ik zorg er dan voor dat ik voor simslot waar deze prepaid in zit bellen over voip uitzet.

Het valt me op dat als ik met 1 van mijn kpn abo's dit nummer bel, hij we eensl overgaat ongeveer totdat je normaal voicemail zou krijgen. Dan: "invalid number", verbinding weg. Meestal gewoon "niet in gebruik:.

Overigens ontvang ik wel gewoon bv verificatie sms'jes op dit nr.

 

Bedankt

Niels


Jij bedankt voor de duidelijke toelichting @NielsAtnhem 

In dat geval zou ik in eerste instantie adviseren om bij een KPN winkel een vervangende simkaart op te halen! Mocht ook dat niet de oplossing zijn, laat het dan vooral weten zodat we kunnen kijken naar eventuele vervolgstappen. 


Bedankt. Reeds uitgevoerd deze stap. Dit was mij al vorige week via 1200 geadviseerd. Zaterdag vervangende sim ontvangen/geactiveerd. Loste niks op.

Groet weer Niels


Bedankt voor je tijd aan de telefoon :)

Heel toevallig dat je je simkaart net in oude Nokia had gedaan en ik je toen net belde, mooi dat dit in ieder geval wel werkt. Je hebt tijdens ons gesprek met je KPN abonnement zelf ook proberen te bellen met je prepaid nummer maar toen kreeg je weer te horen dat het nummer niet in gebruik zou zijn, vaag! Jij gaat kijken wat er gebeurt als andere nummers dit desbetreffende prepaid nummer bellen en die bevindingen zien we/ik met grote belangstelling tegemoet! 


Luistert en huivert. Ik heb enkele mensen me vanaf vast/mobiel laten bellen diverse netwerken. Nu gaat ie altijd(!) over, maar breekt af na ongeveer 20 seconden. Als ik mezelf bel, nu ook altijd overgaand.

Ik heb wel steeds geverifieerd dat ik wel met 12331 de voicemail ingeschakd had, maar hij komt daar niet.

!!En nu een experiment gedaan wat wellicht een clue geeft: als ik met 12339 voicemail heb uitgezet verloopt alles normaal. De ringtoon gaat gewoon eindeloos (bij wijze van...)

Het is overigens een Nokia 110 4g, maar aangezien ik zoals gezegd data had laten blokkeren, geeft netwerk icoon 2g aan.

Tenslotte nu het rare: stop ik de sim weer in mijn galaxy a52s (hier in sim2 hebben altijd probleemloos (kpn-) prepaids gezeten, en ik bel mezelf vanaf tweede mobiel, dan weer direct "nummer niet in gebruik".

Beste Jan, de gezegdes "maak er maar chocola van", en "geen peil op te trekken" lijken gemaakt voor dit soort zaken.

 

Zeer bedankt tot dusver voor je tijd.

niels

 

Conclusie: toch iets met de aansluiting met voicemailbox?? Immers zet ik via 12339 voicemail uit, no problemo meer

 


Luistert en huivert. Ik heb enkele mensen me vanaf vast/mobiel laten bellen diverse netwerken. Nu gaat ie altijd(!) over, maar breekt af na ongeveer 20 seconden. Als ik mezelf bel, nu ook altijd overgaand.

Ik heb wel steeds geverifieerd dat ik wel met 12331 de voicemail ingeschakd had, maar hij komt daar niet.

!!En nu een experiment gedaan wat wellicht een clue geeft: als ik met 12339 voicemail heb uitgezet verloopt alles normaal. De ringtoon gaat gewoon eindeloos (bij wijze van...)

Het is overigens een Nokia 110 4g, maar aangezien ik zoals gezegd data had laten blokkeren, geeft netwerk icoon 2g aan.

Tenslotte nu het rare: stop ik de sim weer in mijn galaxy a52s (hier in sim2 hebben altijd probleemloos (kpn-) prepaids gezeten, en ik bel mezelf vanaf tweede mobiel, dan weer direct "nummer niet in gebruik".

Beste Jan, de gezegdes "maak er maar chocola van", en "geen peil op te trekken" lijken gemaakt voor dit soort zaken.

 

Zeer bedankt tot dusver voor je tijd.

niels

 

Conclusie: toch iets met de aansluiting met voicemailbox?? Immers zet ik via 12339 voicemail uit, no problemo meer

 

Bedankt voor het testen en het delen van deze bevindingen @NielsAtnhem :)

Ik ga dit doorzetten naar iemand die hier dieper in kan duiken en zodra ik meer weet, dan hoor je dat zo snel mogelijk. Voor nu in ieder geval nog een mooie avond toegewenst!

 


Dank je. Idem dito. Ik  hoor tzt wel eventueel van de supertechneut in welk toestel ik de sim ff moet doen.

Ik ben normaal bereikbaar via het uitstekende functionerende kpn abo 06******** Groet weer

(Moet opeens aan "De lift" denken over moordzuchtige lift die onbestuurbaar eigen gang gaat. Nieuw scenario "de cybersim".....)


Top, ik heb alleen wel je 06 nummer hier even onleesbaar gemaakt omdat je nummer anders openbaar staat! Ik heb deze nu toegevoegd aan je profiel dus verder helemaal in orde zo. Toevallig tijdje geleden De Lift weer eens gekeken en ik snap de vergelijking wel haha 🙂 Zodra ik meer weer dan laat ik je het meteen via deze weg weten!


Dank je. Ja ik dacht vannacht al "morgen dat nr weghalen". Ik waardeer het dat jij dit hebt gedaan en meegedacht. Niemand wil stalkende wappies...

Zoals het momenteel ervoor staat, gaat in de samsung mijn prepaid meestal gewoon over en als ik de voicemail met 12339 uitzet, lijkt alles normaal. Zet ik die weer aan met 12331  dan na 15/20 seconden wegvallend.

Bel ik de prepaid (sim2)  vanaf dezelfde prepaid, of vanaf de sim1 in hetzelfde toestel (als er dus geen beltoon kan overgaan), dan "dit nummer is niet in gebruik". 

Het probleem is er wel overzichtelijker op geworden in mijn beleving. Dat is al een stap naar verhoopte oplossing.

Groet

 


Alles opgelost zojuist Jan n.a.v. jouw inzet heeft klantreacties me gebeld.. Dame snapte direct probleem en zou dit laten herstellen. Is nu gebeurd.

 

Heel erg bedankt voor je aandacht en zorgvuldigheid. Groet Niels


Alles opgelost zojuist Jan n.a.v. jouw inzet heeft klantreacties me gebeld.. Dame snapte direct probleem en zou dit laten herstellen. Is nu gebeurd.

 

Heel erg bedankt voor je aandacht en zorgvuldigheid. Groet Niels

Super om te lezen dat het zo snel is opgelost en heel erg graag gedaan! :)Â