Skip to main content

Goedenacht,

 

Recent ben ik er achter gekomen dat er ongeautoriseerde transacties zijn plaats gevonden vanaf 1 november 2020, via mijn creditcards, mobiele provider, google play tegoed. Ik ben op zoek naar alle correlatie-id sinds 1 november, van alle afschriften via mijn mobiele provider van 1 november tot aan nu.

Alvast bedankt.

Mvg

Hallo @zaltbommel99 , 

Je kan je aankopen terugvinden op je factuur.  De betalingen verschijnen automatisch op je volgende factuur. De factuur raadpleeg je via MijnKPN. De gekochte apps staan onder de categorie “Online aankopen”. In je verbruiksspecificatie kun je elke aankoop apart terugvinden met  de naam van de store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. 

Als je vragen hebt over aankopen van apps of andere downloads dan kun je terecht bij de ontwikkelaar van de app of in de Store zelf (Google Play Store, iTunes Store en Microsoftstore). KPN zorgt voor de afrekening met jou via je factuur en regelt de betaling aan de verschillende Stores. Vaak kan dit door gebruik te maken van de link in de email van de Store met de aankoopbevestiging of door in te loggen op je account van de betreffende store. Kijk in de betreffende Store voor vragen over de werking van de Store, het afrekenen, het indienen van een klacht over een app, of creditering aanvragen. 

 


Ik blijf het herhalen, maar ik adviseer iedereen met klem om betalen via de factuur van de provider te blokkeren. Het is niet meer iets wat je anno 2021 zou moeten willen.

Het belangrijkste is dat veel mensen hun facturen van de provider niet of nauwelijks controleren en als er geen exorbitante bedragen afgeschreven worden kan zoiets maanden lang onopgemerkt blijven.

Een andere belangrijke reden is dat er voor een aankoop nauwelijks extra handelingen gedaan hoeven te worden en er daardoor dus ook geen "bezinningsmomenten" zijn om je af te vragen of die aankoop wel echt nodig is.

Daarnaast hebben al die stores vandaag de dag de mogelijkheid om via iDEAL te betalen.


Goedemiddag @Rob ,

 

Helaas heb ik precies gedaan wat u zei en kan ik de correlatie-id niet vinden. Ik zie enkel op de factuur de winkel staan. Maar dit lukt mij helaas niet: In je verbruiksspecificatie kun je elke aankoop apart terugvinden met  de naam van de store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. 

Het gaat er helaas om, dat mijn google play account gebruikt is door een ander, gehackt. Vervolgens voor duizenden euro's aankopen is gedaan zonder dat ik hier vanaf wist. Omdat mijn telefoon gestolen was, ik heel lang (sinds november 2020) met een reserve iPhone gelopen heb. En ik pas sinds afgelopen week weer mijn telefoon terug heb en toen erachter kwam wat er allemaal aan de hand is. Heb ik via google gelijk meldingen van niet-autoriseerde betalingen gedaan. Echter kwam ik er ook achter dat er heel veel betalingen gedaan zijn via het factuur van KPN.

Is er een andere mogelijkheid om alle correlatie-id te vinden?

Met vriendelijke groet


Beste @wjb ,

En helaas is het maandenlang ongemerkt gebleven, hoe kan ik deze betalingen blokkeren via factuur bij KPN? Is dit iets wat ik zelf zou kunnen regelen?

Alvast bedankt


Heb je deze pagina al gelezen?


@wjb nee nog niet, zal me eens gaan inlezen! Hartelijk dank!


Goeie tip van @wjb en ik wil daar graag aan toevoegen dat als je er niet uitkomt het verstandig is om toch even met ons te bellen via 0800-0402. We kunnen dan samen met jou e.e.a. doornemen.


Beste @Rob ,

 

Bedankt voor de website, inmiddels alles gelezen en uitgeprobeerd. Heb ik nog steeds mijn correlatie-id's vanaf 1 november van alle aankopen niet ontvangen/gevonden.

Graag ontvang ik deze toch zo snel mogelijk wel, i.v.m. melding niet-geautoriseerde aankopen in Google Play.

Met vriendelijke groet,


Beste @zaltbommel99, waarschijnlijk is het in dit geval wel het handigste om met de Klantenservice te bellen via 0800-0402


Heb vandaag de KPN aan de telefoon gehad, maar de medewerker die ik sprak, kon mij niet vertellen wat een Correlatie ID is. Hij heeft het ook nog nagevraagd aan andere collega's, maar die wisten het ook niet. Ik heb maar gewoon mijn faktuurnummer ingevuld, dat pakte die ook, en heb het formulier verder ingevuld, en de claim ging door. Binnen nu en 7 dagen krijg ik antwoord, dus ik wacht af.