Skip to main content

Mijn vriendin heeft een 300 min abonnement zonder data. Ik geef haar iedere maand voldoende data vanuit mijn eigen bundel. 
Deze maand heeft ze veel gebeld en is ze door haar belminuten heen daarom heb ik een extra 250 Mb/min/sms bundel gekocht. Wat er nu mis gaat is dat deze bundel binnen twee uur op gaat aan internet MB’s terwijl er nog 12 Gb aan data in het abonnement aanwezig is. Het komt er dus op neer dat het geen zin heeft om belminuten bij te kopen want die worden als data opgeslokt. Het resultaat is dus dat mijn vriend 23cent/min moet afrekenen. 
Is dit de bedoeling van KPN of gaat hier iets fout?

 

Dit is een al zeer lang lopend issue dat blijkbaar nog altijd niet verholpen is door KPN.

Extra bundels worden eerst opgemaakt alvorens de "gewone" bundel weer aangesproken wordt.

In dit geval is dat natuurlijk absoluut niet de bedoeling want je hebt die bundel voor de belminuten aangeschaft, niet voor de data.

Ik hoop dat KPN iets zal gasn doen met deze melding.


Ik snap eigenlijk niet waarom je geen aparte bundels voor data en bellen/sms kan aanschaffen. 


Hoi @Dennis Hilgers, welkom. 

Ik heb het nagevraagd, maar het klopt inderdaad dat eerst de extra bundel wordt opgemaakt en daarna de MB's van de maandbundel. Zeker in jullie geval ontzettend onhandig :frowning2:. Ik kan dus niet echt een oplossing aanbieden, maar ik ga wel kijken wat ik met deze melding kan doen. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die hier tegen aan lopen. 

Dit is een al zeer lang lopend issue dat blijkbaar nog altijd niet verholpen is door KPN.

Extra bundels worden eerst opgemaakt alvorens de "gewone" bundel weer aangesproken wordt.

In dit geval is dat natuurlijk absoluut niet de bedoeling want je hebt die bundel voor de belminuten aangeschaft, niet voor de data.

Ik hoop dat KPN iets zal gasn doen met deze melding.

 

Mocht jouw vriendin regelmatig over haar belbundel heen gaan, dan is het wellicht een idee om via MijnKPN onbeperkt bellen aan te zetten. Dit kost maar 1 euro meer, je kan niet meer over je bundel heen en je hoeft geen losse bundels meer aan te schaffen.