Skip to main content

Ook ik heb dit probleem, op het werk ook wifi daar kan ik wel gebeld worden maar thuis niet. Ook mijn zoons hebben hetzelfde probleem. Kan dit aan de router liggen?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @Chris10aaa en welkom op het forum! Gek dat het alleen thuis niet lukt. 😕 Als je de wifi uitschakelt op je toestel kun je wel gebeld worden? Zo ja, dan vermoed ik dat VoWiFi ingeschakeld staat. Dat houdt in dat het bellen ook over je wifi verbinding gaat. Zou je op de VoWiFi instellen pagina het toestel willen kiezen dat je gebruikt en de stappen willen doorlopen? Schakel dan VoWiFi uit als het nu aan staat. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Mocht het dan goed gaan met gebeld worden, schakel het dan weer in. Als dit dan de oplossing is kunnen je zoons dezelfde stappen doorlopen. Als dit niet voor de oplossing zorgt kun je mij dan vertellen hoeveel streepjes bereik je hebt op je toestel als je thuis bent? Ik hoor het graag! 


Ik kan op mijn toestel geen vowifi instellen, ik heb een samsung galaxi A51. Mijn bereik is 1 of 0 streepjes


De Samsung a51 is jong genoeg voor VoWifi. Maar in de instellingen van je Samsung staat dat letterlijk als Bellen via WiFi. 

Grijze danwel blauwe ronde knop.

En in de bel-app. Ook daar Bellen via WiFi. 


Ik ben heel blond, en kan het bellen via wifi niet vinden..... kan iemand duidelijk uitleggen waar dat moet staan?


@Chris10aaa hierbij de link naar de KPN toestelhulp pagina voor de Galaxy A51.  Succes. 
 

Link KPN pagina toestelhulp


Deze had ik al gezien. Maar bij mij staat echt niet, bellen via wifi


 


@Chris10aaa hoe oud is het SIM kaartje van de telefoon en/of kom je van Telfort. 


Ik gebruik twee simkaarten, 1 al wat ouder en 1 van  het werk. Mijn zoon heeft er 1 van KPN


Het is mijn zoon en ik,.

Men begint nooit een zin met ik.

Zo heb ik dat vroeger op school geleerd.

 

 


@JanD nuttige bijdrage 😩


@Chris10aaa misschien eens voor jezelf een nieuwe Simkaart aanvragen en kijken of het dan wel werkt. 

Nieuwe simkaart aanvragen

 

@Sanne_M heeft nog niet gereageerd na het antwoord door jou op haar gestelde vraag mbt hoeveel streepjes je had. Ik ben benieuwd of zij nog iets weet. 
 


Fijn dat meneer JanD een goede schoolopleiding heeft genoten. Ook fijn dat hij daarmee de oplossing voor mijn probleem niet geeft.


Hallo @Chris10aaa 

Bij de nieuwere versie van Android staat de optie "Bellen via Wi-Fi” op een andere plaats.

Open de Telefoon app en ga dan via de drie puntjes rechtsboven naar Instellingen”.
Midden op de volgende pagina staat dan de door jou gezochte optie.


Dank je Ruud, ik heb het gevonden en uitgezet nu wachten op een telefoontje 😀


Dank voor alle hulp @RBxx @Hoopvol en @PeterG! Heb je inmiddels een belletje gehad @Chris10aaa en kwam die goed binnen? 😬 Ik ben super benieuwd.


Yes, ik ben gebeld!! En dat ging zonder problemen, super bedankt allemaal!!


Yesss! Fijn dat het opgelost is en bedankt dat je het hier terugkoppelt. 😄 Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, maak gerust een nieuw topic aan. Fijn weekend!