Skip to main content

Geachte moderator, tot mijn grote schrik kreeg ik van KPN een SMSbericht dat ik al 100% van mijn internet tegoed heb verbruikt in 3 dagen. Ik begrijp dat niet. Ik heb niet gestreamd en ook mijn telefoon niet gebruikt als hotspot of iets dergelijks. Ik gebruik mijn telefoon uitsluitend voor FB en e-mail. Ik heb nu 1 GB bijgekocht, maar snappen doe ik het niet. En ik heb continu verbinding via het WiFi netwerk van onze camping. Kunnen jullie nagaan wat er gebeurd is!

Hallo @Nelleke2806 

 

Je zou in je telefoon moeten kunnen zien welke apps (veel) data verbruiken via het mobiele netwerk.

Misschien heeft je telefoon via 4G updates o.i.d. binnengehaald, dat zou je zo kunnen instellen dat het alleen via WiFi gebeurd.

 

Wat het ook zou kunnen zijn is dat KPN je abonnement/bundel periode heeft aangepast, dat hebben ze de laatste tijd bij diverse gebruikers al gedaan.

Als ze dat b.v. 4 dagen vooruit verschuiven dan krijg in dat korte stukje ertussen maar 4/31 van je normale data bundel.

Of dat bij jou ook aan de hand is moet je kunnen zien op de MijnKPN website of in de app als je daar je mobiele abonnement aan hebt gekoppeld.


Hallo @Nelleke2806 welkom op het forum. Zoals @GeSp al aangeeft kan dat meerdere oorzaken hebben. Zowel in het gebruik van de data als het abonnement zelf. Heb je met deze tips al meer duidelijkheid voor jezelf gekregen? Anders kijk ik graag nog even met je mee! Zou je dan jouw profiel kunnen invullen en mij hier een seintje kunnen geven?


Beste Remco,

Heb inmiddels mijn profiel ingevuld en zou graag hebben dat je meekijkt. Ik heb de oplossing niet gevonden.

Met vriendelijke groet,

Nelleke


@Nelleke2806 Bedankt voor het invullen. Ik zie inderdaad dat je reguliere bundel die je hebt ontvangen op 1 augustus op is 😞 . Ik kan met het oog op jouw privacy niet inzien waar de data dan precies door is verbruikt. Het verbruik van data kan tegenwoordig vrij rap gaan. Ook bij zaken als Facebook als er bijvoorbeeld filmpjes of andere zaken gestreamd worden. Veel moderne telefoons hebben de optie om weer terug te schakelen naar het mobiele netwerk wanneer de Wifi niet van voldoende kwaliteit is. Je zou dan voor de zekerheid ook de mobiele data kunnen uitschakelen wanneer je verbonden bent met de Wifi van de camping. 


Als je een beetje zit te Facebook-en zo af en toe, dan jaag je er zo een zooitje data door heen hoor. De filmpjes kijkt u misschien niet. Maar ze staan waarschijnlijk wel in uw tijdlijn. Als u daar zo even snel door heen bladert worden ze op de achtergrond wel allemaal opgehaald waarschijnlijk. 


@Nelleke2806 Bedankt voor het invullen. Ik zie inderdaad dat je reguliere bundel die je hebt ontvangen op 1 augustus op is 😞 . Ik kan met het oog op jouw privacy niet inzien waar de data dan precies door is verbruikt. Het verbruik van data kan tegenwoordig vrij rap gaan. Ook bij zaken als Facebook als er bijvoorbeeld filmpjes of andere zaken gestreamd worden. Veel moderne telefoons hebben de optie om weer terug te schakelen naar het mobiele netwerk wanneer de Wifi niet van voldoende kwaliteit is. Je zou dan voor de zekerheid ook de mobiele data kunnen uitschakelen wanneer je verbonden bent met de Wifi van de camping. 

Dank je wel Remco. Die suggestie zal ik overnemen en de instellingen van mijn telefoon in het vervolg aanpassen in het buitenland.


@Nelleke2806 dan wens ik je een fijne vakantie verder en trek dan gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen! Ik heb je trouwens ook nog even een privébericht gestuurd!


@Nelleke2806 dan wens ik je een fijne vakantie verder en trek dan gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen! Ik heb je trouwens ook nog even een privébericht gestuurd!

Heb bericht gelezen. Heel fijn, dank je wel. Ik ben er echt mee geholpen!

Nelleke


@Nelleke2806 Geen probleem! Dat is fijn om te horen 🙂 . Post gerust nog eens een topic als je in de toekomst vragen voor ons hebt!