Skip to main content

Excuus voor het antwoorden in zo'n oud topic, maar ik heb een vraag die hiermee te maken heeft.

Wat gebeurt er met de 13 GB “extra” als je je abonnement naar beneden aanpast naar 0 GB?

Ik heb nog een oud Telfort abonnement en neem dus 3 maanden tegoed mee waardoor ik effectief iedere maand begin met 45G B aan data. Veel meer dan ik nodig heb, ik zou het meestal makkelijk kunnen redden met mijn standaard 2 GB.

Dus ik dacht, ik kan wellicht kosten besparen door mijn standaard abonnement naar 0GB te zetten en dan alleen nog de (meer dan ik nodig heb) 13 GB overhouden.

Maar werkt dat zo? Of vervalt dan ook de 13 GB extra?

Ik hoor het graag :-)

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @SM76 als je een TFT-mobiel abo om wilt zetten wordt het een Hussel mobiel abo bij KPN met de prijzen en voorwaarden van KPN.

Mijn persoonlijke ervaring is dat je de TFT-data die je nog hebt op mag maken, maar iedere maand verder vervalt het tegoed van de oudste maand en na 3 maanden is echt alles op.

Bij een 0GB abo bij KPN mag een huisgenoot die ook KPN mobiel heeft wel data met jou delen.

Zelf heb ik een 5+5GB mobiel abo en mijn vrouw een 0GB abo en deel af en toe data met haar als zij data nodig heeft.

Beetje duidelijk zo?

 

 

 


Hoi @JanD ,

Bedankt voor je reactie maar volgens mij klopt het niet helemaal.

Ik wil mijn TFT abonnement zeker niet omzetten naar een Hussel (veel te duur), ik wil alleen het abonnement aanpassen:

"U kunt uw abonnement één keer per maand kosteloos wijzigen. De wijziging gaat in vanaf de volgende factuurmaand.”

Ik kan hierbij onder andere kiezen voor:

"TFT BelBundel 2018 0/150; 0 MB, 150 minuten en onbeperkt sms in NL en EU”

Ik ben dus benieuwd wat er precies gebeurt (met die gratis 13 GB) als ik mijn huidige (TFT BelBundel 2018 2000/150) abonnement omzet naar de 0 GB variant (TFT BelBundel 2018 0/150).


Hallo @SM76 als het klopt wat jij zegt, dat je een TFT-abo nog aan kan passen naar een ander TFT-abo zla hetzelfde wat het behouden van de data gelden zoals ik eerder schreef.

Maar ik zou voor alle zekerheid even bellen met 0800 0402 voor een antwoord.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Succes.

 


Hi @SM76, goede vraag wel!

Deze 13Gb extra bundel, is echt alleen gekoppeld aan het abonnement met 2Gb dat je nu bij ons afneemt. Als je wijzigt naar een andere bundel, zal de extra 13Gb gaan verdwijnen. En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet helemaal zeker weet of hij weer terug komt, zou je omlaag gaan met je bundel en dan een aantal maanden later weer teruggaan naar 2Gb 🤔

 


Hoi @Maja_  bedankt voor je reactie. Ik had nog geen tijd kunnen vinden om te bellen, dus dit wordt erg gewaardeerd 😀

Jammer dat het echt aan de 2GB gekoppeld is, maar dat had ik al wel een beetje verwacht. Dan ga ik eens nadenken over wat ik wil gaan doen, bij KPN blijven of toch naar een iets goedkopere aanbieder.


Ah dan kwam mijn reactie wel goed uit inderdaad, ondanks dat het niet het nieuws was waar je op hoopte 😉

Even rondkijken kan absoluut geen kwaad! We zijn bij KPN geen prijsvechter dus als het je voornamelijk om de kosten gaat, zijn er goedkopere alternatieven te vinden. Uiteraard hoop ik dat je wel bij ons wil blijven 😊