Skip to main content

Hallo,

 

Vorige week heb ik Voordeel 100 aan naar 1266 gesmst, en deze is geactiveerd en zie ik ook terug in MijnKPN. Ik ben in de USA (Seatlle) en het netwerk waarover ik kan bellen is AT&T (althans dat staat linksboven in mijn mobiel). 

Echter, elke poging mislukt. Ik ben al bij de Apple Store langs geweest, die zien niets vreemds. Ik kan echter +31612001200, het nummer dat we vonden, niet bellen omdat die niet bij whatsapp aangesloten zijn (die kan ik bellen met wifi van thuis). 

Kan het iets zijn met de AT&T toren? Wat kan ik doen? Ik heb net via de computer op MijnKPN nog een bundel aangeklikt, met waarschijnlijk het gevolg dat ik twee niet-werkende-extra bundels heb. 

Had ik ‘super voordeel 100 aan’ moeten sms-en (voor de USA)?

Diana

Hi @DiaUDD, bij AT&T is een deel van het netwerk (waar je normaal mee kon bellen) uitgeschakeld en kan je sinds kort bellen via 4G/VoLTE, heb je die optie aan staan in je toestel? 

Ik kijk ook graag even of dit vanaf onze kant aan staat, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan 🙂


Hallo Moderator, dank voor de reactie, dacht dat er al niks meer zou komen, maar dat had ik gelukkig mis. 

Ik heb mijn gegevens in profiel ingevoerd, en het mobiele nummer waarom het gaat ook.

Even gekeken: ik zie alleen AT&T, T-mobile, Sprint, Verizon en 313 100 onder Netwerkselectie staan. 

 


Bedankt @DiaUDD!

AT&T is het juiste netwerk, die kan je dus geselecteerd laten 🙂 

Wat voor toestel heb je in gebruik? Als dat al een wat ouder toestel is, kan het zijn dat die niet geschikt is om te bellen via het 4G netwerk. In dat geval zal het niet gaan lukken om te bellen via AT&T.


Het is een Iphone 6S Plus, IOS 14.2. Wanneer ik kijk bij Opties Mobiele Data (Roaming Aan) en dan bij Gesprekken en Data staat er een vinkje bij 4G. VoLTE staat ook aan. Dus dat is het probleem ook niet. 

Ik heb ook een Iphone 7, IOS 15.3.1, zou SIM kaart wisselen helpen? Maar goed, het zou geen verschil moeten maken. 

Toch de toren dan?

En kunnen anders de twee VOORDEEL buiten EU bundels stop gezet kunnen worden en niet in rekening gebracht? 

Dat ik afhankelijk ben van een wifi netwerk om in NL dan alleen mobiele nummers via Whatsapp te kunnen bellen, dat voelt niet zo prettig eigenlijk. Met mijn Amerikaanse abonnement kan ik alleen binnen de VS bellen; vind/vond het geen probleem af en toe wat bij te betalen via KPN, die buitenland bundel is op zich wel een uitkomst. 


@DiaUDD USA is een SUPERVOORDEELLAND. Eigenlijk heb je dan nog geluk dat het niet gelukt is om te bellen. Ik zou toch eens kijken of het wel werkt met je andere IPhone, maar let wel op kwa kosten, omdat je in je eerste bericht aangaf dat je een bundel had aangeschaft welke dus niet de juiste is. 
 

 


@DiaUDD USA is een SUPERVOORDEELLAND. Eigenlijk heb je dan nog geluk dat het niet gelukt is om te bellen. Ik zou toch eens kijken of het wel werkt met je andere IPhone, maar let wel op kwa kosten, omdat je in je eerste bericht aangaf dat je een bundel had aangeschaft welke dus niet de juiste is. 

Scherp opgemerkt @Hoopvol, ik heb hier in het eerste bericht zelf helemaal overheen gelezen, excuus!

Het wel/niet kunnen bellen via roaming is op dit moment een heel actueel onderwerp, vandaar dat ik direct die hoek in ben gedoken. 

Ik zal de voordeelbundels vergoeden, aangezien je er geen gebruik van kunt maken. Je kunt dan de juiste bundel aanschaffen, waarmee je alsnog moet kunnen bellen, via AT&T en via VoLTE, wat met jouw toestel wel zal lukken 🙂

Begrijp ik verder goed dat je niet op reis bent in Amerika, maar daar woont/voor langere tijd verblijft? En dat je je Nederlandse nummer eigenlijk alleen hebt voor bellen en WhatsAppen? Als dat het geval is, zou je je abonnement kunnen verlengen naar ons meest voordelige abonnement, zonder data. Dat scheelt je €6,50 per maand aan abonnementskosten. Mocht je wel weer een keer op bezoek komen in Nederland. dan kan je tijdelijk je abonnement ophogen zodat je hier wél data hebt, en vervolgens weer terug zetten naar een abonnement zonder data.

Ook is het mogelijk om je abonnement om te zetten naar Prepaid. Je hebt dan geen maandelijkse kosten meer, maar betaalt wel aardig wat voor bellen/gebeld worden. 


Dank voor de reacties!

Dank voor het vergoeden van de bundels. Moet ik daar nog iets voor doen, zoals Voordeelbundel UIT sms-en of zo? 

En inderdaad, ik woon er langere tijd en een mobiel nummer aanhouden is handig ivm toegang tot allerlei websites van bijvoorbeeld belasting, banken, verzekeringen, universiteiten e.d. die vaak met sms codes gaan. Scheelt een hoop gedoe. Dank voor de tip voor het andere abonnement. 

We vonden nog iets anders: onder Mobiel Netwerk / Mobieledatanetwerk / APN moet portalmmm.nl staan. Misschien was dat het probleem. Dat hebben we nu ingesteld. 

Niettemin zou ik nu toch graag de bundels vergoed krijgen 😉

 

 

 


De vergoeding voor de bundels had ik vanmorgen al doorgevoerd dus dat is helemaal geregeld 😊 De bundels lopen automatisch af en zijn niet uit te zetten, je hoeft daar zelf dus niets meer aan te doen!

Over de APN, óók ‘internet’ is een juiste APN, als die eerst ingesteld stond, was dat prima 🙂


Hartelijk dank!!