Skip to main content

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen bij mijn nieuwe telefoon. Ik heb een contract met nummerbehoud.

De nieuwe simkaart is geactiveerd maar nu heb ik een ander nummer? Mijn oude nummer staat wel op mijn contract en bij mijn gegevens maar ik bel met een ander nummer? 
Wordt dit nog aangepast? Ik ben afhankelijk van mijn oude/juiste nummer voor mijn eigen bedrijf!

Hallo @MarjoleinA 

Het nummer wat je nu ziet in MijnKPN is een tijdelijk nummer. Pas op de datum dat jouw abonnement bij de oude provider stopt zal jouw nummer overgenomen worden door KPN en zal je dit nummer ook in MijnKPN zien. Als het goed is heb je deze overstapdatum al doorgekregen. Bewaar de nieuwe simkaart tot die dag op veilige plaats.


Hoi Ruud,

Het is geen andere provider, oude abonnement bij KPN en het nieuwe ook..

De “overstapdatum” was eergisteren.


Ok, dat is een ander verhaal. Overgang met nummerbehoud is normaal van de ene naar de andere provider. Je hebt dus verlengd bij KPN? Dan zou het nummer na activatie meteen op de nieuwe simkaart actief moeten staan. Doet de oude simkaart het nog wel met het bekende nummer?


Ja de oude Sim kaart doet het nog wel met het oude nummer.


Gelukkig is het nummer er dan nog en ben je gewoon bereikbaar.

De nieuwe simkaart is dan niet goed geactiveerd, lijkt het.

Bel morgen met KPN klantenservice 0800-0402 om dit te laten uitzoeken.


Ik denk nieuw abonnement genomen. Dan krijg je een nieuw nummer. Want je oude sim werkt nog en dus dat abonnement ook.

Je had dan juist moeten "verlengen". Dan neem je op het bestaande nummer en bij dezelfde provider, een nieuw abonnement. 

2 opties 

Zit je nog in de eerste 14 dagen dan je nieuw abonnement weer opzeggen. En op je gewone nummer verlengen met gewenst nieuw abonnement. 

Of anders zou er een "inlife portering" van je eigen nummer naar je nieuwe abonnement moeten gebeuren. Waarna dat oude abonnement stopgezet kan.