Skip to main content

Ik heb van mijn werk in januari een telefoon gekregen met een nieuwe simkaart. Deze oude Nokia heb ik tot enkele dagen geleden gebruikt. Ik heb toen besloten om de simkaart in een oude smartphone van mij te doen. Nadat ik met dit nummer op Whatsapp had ingelogd, zag ik dat dit nummer door iemand anders ook werd gebruikt. Ik zag opeens een profielfoto en en allerlei groepsgesprekken. 

De volgende dag werd ik door een onbekende dame geappt en we raakten aan de praat omdat ik aangaf dat zij een verkeerde nummer had gebruikt, bleek ook zij hetzelfde nummer te gebruiken en liet zien dat zij hetzelfde nummer al sinds 2017 heeft.

 

Hoe is dit mogelijk? Ik krijg overigens wel gewoon werktelefoontjes binnen op dit nummer. De meeste collega's beschikken nog niet over een smartphone dus krijg verder geen appjes binnen.

Hallo @JulePar74 

Het zou zo kunnen zijn dat ze een pre-paid kaart heeft en als ze die te lang niet gebruikt of opgewaardeerd heeft kan dat nummer vervallen zijn bij haar.
Vraag haar eens of ze nog kan bellen met die telefoon, als dat niet lukt dan is het vrijwel zeker een vervallen pre-paid kaart.

Als zij wel kan bellen dan is er wat anders aan de hand en zal er een KPN medewerker naar moeten kijken.


Als iemands aansluiting (telefoonnummer bij provider) beëindigt raakt eindigt niet de inschrijving bij whatsapp (met het nummer als gebruikersnaam). Ze maakt dus ten onrechte nog gebruik van een nummer via whatsapp wat via de provider dus niet meer in gebruik is op haar aansluiting.

Zij zal haar whatsapp moeten wijzigen naar haar nieuwe, huidige nummer wat ze via de simkaart van de provider heeft.

 

Deze oude Nokia heb ik tot enkele dagen geleden gebruikt. Ik heb toen besloten om de simkaart in een oude smartphone van mij te doen.

Je nummer heb je al enkele jaren begrijp ik hier uit. Dan zal het bij haar al jaaaaren vervallen zijn.


@PeterG Nee ik heb zelf dit nummer pas sinds januari dit jaar. Maar gebruikte het tot een paar dagen geleden in een niet-smartphone maar zo een simpele Nokia 105. Gezien ik nog een oude smartphone had liggen besloot ik dus om de simkaart hierin te doen, zo kwam ik erachter.

Ik vermoed inderdaad dat deze dame het nummer alleen gebruikte voor haar whatsapp want ze belde en appte met een heel ander nummer.