Skip to main content

Geachte KPN dit nummer is nooit gebeld door ons 09060206.Al deze nummers zijn ook geblokkeerd. Dus hoe kan het dat er een rekening van ongeveer 26 euro is gekomen extra op mijn factuur.

Waarschijnlijk heeft u een bedrijf gebeld en eerst gezocht op Google naar het nummer.  Vaak komt u dan bij een duur belbedrijf uit die u dan doorverbind met het betreffende bedrijf. 


09060206 is een nummer van een beruchte “doorverbinddienst”: een bedrijf dat op internet "helpt” bij het vinden van klantenservicenummers. Ze staan vaak hoog in de zoekresultaten op google. Ze verbinden je door, maar rekenen, in jouw geval, een hele euro per minuut tijdens het hele gesprek.

Kijk maar in het menu van jouw telefoon bij de uitgaande gesprekken. Daar zal het nummer vast tussenstaan. 

 


Beste Joep en Noordzee , ik kan u met 200 procent zeggen dat dit niet is gebeurd er is zelfs tussen 2 en 9 september niet gebeld..En het is volgens de factuur op 5 september gehad.


Betreft het een factuur van uw vaste nummer of mobiel?


Betreft een mobiel!!


Even los van dit specifieke geval.

Zou het zo kunnen zijn dat een betaal nummer blokkade vanuit kpn omzeild kan worden door het aanklikken van een nummer via een "knop op een website" ?


Dat lijkt me onmogelijk @KeesYagi 

Zodra je op een telefoonnummer of belknop in een website tikt opent de bel app met het cijfer scherm met dat nummer al ingevuld. Dan moet je nog op de groene knop drukken om het te bellen. 


Hoi @09060206 telefoonnummer en welkom op het forum! Als ik dit nummer opzoek kom ik tegen wat de andere community leden ook al aangaven: 

Ik had ook een bedrag van ruim €26,- op m'n rekening staan voor dit nummer. Het blijkt een doorschakelservice te zijn. Ik heb een bedrijf gegoogled (DUO in mijn geval) en toen op bellen geklikt. Dan belt de doorschakelservice dit nummer dus.

Het is dus een doorschakelnummer. We registreren geen spooktelefoontjes, dus als dit nummer bij het verbruik op de factuur staat dan is dit nummer gebeld. Wel een tip om dit in de toekomst te voorkomen: als je naar het nummer zoekt van een bedrijf, zoek dan altijd via de website van het bedrijf zelf. Dan weet je 100% zeker dat je het nummer te pakken hebt zonder dat er nog een doorschakelservice aan te pas komt. 


@Sanne_M  , we accepteren het maar, helaas zitten we nu in het buitenland om dit soort acties te blokkeren. Ook de 0900 nummers , die naar mijn weten al geblokkeerd zijn.

 

Dank u voor uw bericht.


Je kunt altijd met ons bellen via +316 1200 1200 vanuit het buitenland doordeweeks en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kunnen mijn collega's voor je checken of de blokkade aan staat en, zo niet, deze aanzetten. Dan weet je zeker dat het niet meer kan gebeuren. 🙂 Fijne vakantie, mocht je op vakantie zijn, en alvast een veilige reis terug gewenst!