Skip to main content

Ik heb helaas met KPN mobiel enorm slecht bereik. Vooral thuis maar ook bij andere mensen binnen. 

 

Internet werkt niet of traag. Bellen is altijd een drama. Soms krijg ik een gemiste oproep zonder dat mijn toestel overgaat, voicemail ingesproken zonder een gemiste oproep. Tijdens bellen valt het gesprek weg waardoor je moet ophangen en opnieuw most bellen, slechte gesprekskwaliteit etc. Is inmiddels al 2 jaar zo maar het verbeterd niet ondanks verschillende telefoons. Ik moet dus constant buiten bellen omdat telefoongesprekken in de woonkamer drama zijn. In de slaapkamer hoef ik het niet eens te proberen. Ook ontvang ik al een tijdje geen 5G meer maar is alles 4G

 

Laatst een nieuwe simkaart gekregen, niks opgelost. Nu overgestapt op E-Sim maar dit lijkt inmiddels nog slechter bereik op te leveren. 

 

Mijn partner heeft een abbo bij een andere provider en die heeft nergens last van. Het ligt dus aan KPN. Instellingen staan goed. Wat kan ik nog proberen?

Wat voor toestel heb je?

Als je toestel wifi bellen van kpn ondersteund zou dat een oplossing kunnen zijn.


Galaxy S20+. 

 

Wifi bellen helpt niet. Zelfde problemen. Ook mijn internetabbo zit bij KPN. (Glasvezel)


Dan weet ik niet wat er mis kan zijn. Ook omdat je verschillende toestellen gebruikt hebt. Ik dacht even dat het een probleem met de 4G/5G dekking was daarom wifi bellen.

Misschien dat een kpn medewerker naar je nummer kan kijken of er iets niet goed staat?

Bij mij werkt kpn wifi bellen met kpn glasvezel goed. De 4G/5G dekking in mijn huis is matig. Ik woon zo'n 4 kilometer van de mast in het buitengebied.

 

 


Bedankt voor uw reactie, ik ga weer is contact leggen met KPN


Hoi @RZA1991, welkom op ons forum!
Heb je mijn collega's hierover nog gesproken?

Als je een gesprek voert, staat er op je scherm dan ook dat je via Wifi belt?
Wifibellen is vaak wel de beste optie om binnenshuis te kunnen bereiken als daar geen/slecht bereik is. Als je wifiverbinding niet fantastisch is kan het helpen onze wifimanager eens te doorlopen.

 


Beste Thomas,

 

Ik heb nog geen mogelijkheid gehad om te bellen met een collega. 

 

Ik heb inderdaad geprobeerd zowel via wifi bellen als normaal te bellen binnenshuis. Zelfs op 1 meter van het modem af levert dit slechte belkwaliteit op. Ik heb het nieuwste modem met wifi 6.

 

De instellingen staan allemaal goed. Dit heb ik bij installatie doorlopen omdat sommige (verouderde) apparaten geen wifi 6 ondersteunen.


Dat is ook wel merkwaardig inderdaad. Ik heb er zo niet direct een verklaring voor.  Heb je VoLTE wel ingeschakeld op je toestel?

Misschien is het toch handig even met ons te bellen op 0800-0402 of met je toestel langs een winkel te gaan.