Skip to main content

Heb 2 jaar terug een abb met mobiel afgesloten bij Telfort inmiddels nw abb en mobiel bij KPN 

wilde mijn oude Telfort iphone 7 verkopen maar deze staat als gestolen te boek wat nu?

Heb al gebeld maar de dame van Kpn zei ze hadden niets te maken met Telfort

Heb 2 jaar terug een abb met mobiel afgesloten bij Telfort inmiddels nw abb en mobiel bij KPN 

wilde mijn oude Telfort iphone 7 verkopen maar deze staat als gestolen te boek wat nu?

Heb al gebeld maar de dame van Kpn zei ze hadden niets te maken met Telfort


Twee dingen zijn hier apart;

1) het gestolen staan van uw telefoon

2) of kpn iets met Telfort te maken heeft. 
 

Op dat eerste is het belangrijk om er achter te komen of hij daadwerkelijk als gestolen bekend is. Via deze pagina kan uw serienummer nagekeken worden of hij als gestolen staat opgegeven. Ook kan hier contact worden gezocht met de politie. Als u gewoon de eigenaar bent en dit toestel is via Telfort verkregen dan zou het ook gewoon uit het register kunnen worden gehaald. Waarschijnlijk heeft iemand anders een fout IMEI nummer doorgegeven bij zijn aangifte of heeft een agent dit verkeerd overgenomen.

Dat tweede is gewoon onjuist. KPN heeft Telfort ingelijfd en dat betekend niet dat we gewoon kunnen zeggen dat Telfort niet bestaat en we u niet kunnen helpen. Als het toestel bij een abonnement zat kunnen we misschien nog wel de aankoopfactuur ergens vandaan toveren om u te helpen. 

Ik weet in ieder geval zeker dat het toestel niet gestolen was als deze daadwerkelijk van Telfort vandaan kwam.


Hi @pevis, ik sluit me aan bij het bericht van @Ik_Hussel, als jouw IMEI nummer voorkomt in het register, zal er na de uitgifte van jouw toestel vast iets geks zijn gebeurd waardoor jouw IMEI per ongeluk in dat register terecht is gekomen. Heb je de aankoopfactuur/het contract nog die je destijds van Telfort hebt ontvangen? Volgens mij staat je IMEI daar op, net als jouw persoonsgegevens waardoor je bij de politie aan zou kunnen tonen dat het toestel toch echt al jaren jouw eigendom is!

 


Ik Heb factuur en uitdraai dat telefoon gestolen is in Denemarken.


Ik Heb factuur en uitdraai dat telefoon gestolen is in Denemarken.

En heeft u daar ook een datum bij? Wanneer die gestolen is?