Skip to main content

Ik kan 1 persoon niet bellen, hij mij wel. We hebben elkaar niet geblokkeerd. Heel irritant om altijd te moeten appen "bel mij even". Help!

Hoi, Anneeemiek, welkom op het forum :slight_smile:

te moeten appen "bel mij even".

Weet je niet dat je via Whatsapp ook gewoon kan bellen? Ook zonder beeldverbinding maar ook met (kan je elkaar nog zien ook). Tot zover de workaround.


Afgezien daarvan moet het via de gewone telefooncentrale natuurlijk ook werken. Allebei kpn nummers???
Bel die ander eens met het landnummer +31 (dan 0 weglaten bij het nummer). Werkt het dan wel?


Hallo @Anneeemiek ,

Als je heel zeker weet dat die persoon jou niet per ongeluk heeft geblokkeerd voor binnenkomende telefoontjes………. 

Dan heb ik hieronder nog iets dat bij iemand anders de oplossing bleek : 

 

Ga naar instelling, dan verbindingen daarna mobiele netwerken en dan bellen via 4g uitzetten en netwerkmodus op 4g/3g/2g (automatische verbinding) en dan werkt het weer.  

 


@PeterG ja, dat doe ik nu ook soms, maar dat werkt niet goed hands-free. Met +31 kom ik niet verder.

@Noordzee het is mijn vader, dus dat zou heel lullig zijn, haha. Hij had eerst hetzelfde probleem maar kan mij nu opeens wel weer bellen. Die oplossing heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar dat heeft het helaas niet opgelost.

 

Dankjulliewel voor jullie tips :) 

 


Ha @Anneeemiek, welkom! Vreemd dit! Wat gebeurt er als jij jouw nummerweergave uit zet? Dat kan je doen via de instellingen bij ‘telefoon'. Bij mijn Android toestel heet het ‘beller ID’. Kan je je vader dan wel bellen? Je kunt het beste even telefonisch contact opnemen met de collega's via 0800-0402 of via de chat op onze website. Zij kunnen dan meteen met je meekijken en evt. e.e.a. doornemen. Hier op het forum heb je contact met de community die veelal bestaat uit andere klanten die natuurlijk niet de systemen in kunnen duiken 🙂. Ik kan dat wel: mocht je toch willen dat we even meekijken, vul dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, adres en klantnummer. 


Zet eens "Bellen via 4G Sim 1” uit. Oftewel VoLTE. Werkt het dan wel?


Dank voor de aanvulling, Peter! Heb je e.e.a. nog kunnen testen of heb je met ons gebeld? Kunnen we nog iets voor je doen, @Anneeemiek?


Zet eens "Bellen via 4G Sim 1” uit. Oftewel VoLTE. Werkt het dan wel?

Ha Peter, dankjewel. Dit heb ik ook al geprobeerd, maar werkte ook niet. 


Ha @Anneeemiek, welkom! Vreemd dit! Wat gebeurt er als jij jouw nummerweergave uit zet? Dat kan je doen via de instellingen bij ‘telefoon'. Bij mijn Android toestel heet het ‘beller ID’. Kan je je vader dan wel bellen? Je kunt het beste even telefonisch contact opnemen met de collega's via 0800-0402 of via de chat op onze website. Zij kunnen dan meteen met je meekijken en evt. e.e.a. doornemen. Hier op het forum heb je contact met de community die veelal bestaat uit andere klanten die natuurlijk niet de systemen in kunnen duiken 🙂. Ik kan dat wel: mocht je toch willen dat we even meekijken, vul dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, adres en klantnummer. 

Beste Marcia, dankjewel! Mijn vader is nu even buiten de EU, maar zodra hij er weer is zal ik via deze manier contact opnemen. Dan kunnen we het meteen testen. :)