Skip to main content

Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik zit momenteel in Pisa Italië en het lukt me maar niet om mijn telefoon aangemeld te krijgen bij een netwerk. Ik had speciaal voor mijn reis een databundel gekocht en zit nu heel erg in de penarie.

Ik heb een Samsung A53. 

De tips zoals ik die in het forum zag allemaal al zonder succes geprobeerd.

 

 

@Louna Welkom op het forum, wat irritant dat het niet lukt om te verbinden met een netwerk in Italië. 

Is het specifiek op deze plek dat het niet lukt om een netwerk te vinden? Of heb je op een andere plek in Italië wel verbinding gehad?

Heb je ook je APN-instellingen al eens doorlopen? 


Dank voor de hulp. Maar, helaas. Ik heb alle stappen gedaan en nog steeds geen netwerk hier of internet.

Ik zit uitsluitend in Pisa dus ik weet niet of dit elders in Italië hetzelfde probleem is.

Het lijkt mis te gaan bij het aanmelden van de netwerk operators. Ik neem aan dat het voor KPN bij Vodafone IT aangemeld moet worden?

Overigens: simkaart in een andere telefoon biedt ook geen oplossing.


@Louna Helder! 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier ook het mobiele nummer willen invullen. Dan kan ik controleren of aan onze kant alles juist staat. 

Meestal is dit wel het geval, maar om zeker te zijn wil ik het graag controleren. 

Ik neem aan dat je alle netwerken die je kunt kiezen al geprobeerd hebt, en dat het met geen enkel netwerk lukt om te verbinden? 

Wat is er op dit moment overigens ingevuld bij "APN" onder de netwerkinstellingen? 


Hoi,

Ik heb mijn telefoon nummer ingevuld.

En ik kan me dus ook handmatig bij geen enkel netwerk aanmelden.

Bij Vodafone staat "geselecteerd netwerk niet beschikbaar" en bij de andere 4 staat" uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe".

Bij VPN staat " internet"

 


@Louna Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Aan onze kant staat alles zoals het zou moeten staan. Heb je een mogelijkheid de APN eens aan te passen naar portalmmm.nl? 

Om te kijken of hij dan wel wil verbinden?


Heb ik nu veranderd in portalmmm.nl

(en opnieuw opgestart)

Helaas nog steeds niks...


@Louna Dat is jammer om te lezen. Ik zou deze situatie graag voorleggen aan mijn collega's van de mobiele technische dienst. 

Zij moeten dan wel contact op kunnen nemen, is er wellicht een ander telefoonnummer waarop mijn collega's contact zouden kunnen opnemen?

En zo ja, zou je deze achter het andere telefoonnummer kunnen invullen?


Ik zit nog maar één dag in Italië.

Juist morgen had ik de extra data hard nodig gehad.

Ik had gelukkig een oude telefoon meegenomen met nog een prepaid simkaart van Simyo.

Die doet het gelukkig wel maar daar heb ik niet veel data op. Het gekke is; de simkaart van KPN doet het ook niet in die oude telefoon. Dan zou het toch aan de simkaart of aan KPN moeten liggen zou je denken??

Ik zal dat nummer toevoegen in mijn profiel.


PS

De simkaart van Simyo doet het ook gewoon in mijn nieuwe Samsung.


Ik zit nog maar één dag in Italië.

 

Ai, dat is jammer, @Louna. Ik heb een melding aangemaakt voor de technische collega's. Met een beetje geluk kunnen ze dit vandaag nog oppakken en oplossen. Houd dan ook de telefoon met e Simyo kaart bij de hand. Als er contact met jou nodig is bellen ze daarop.


@Louna, ik krijg zojuist terugkoppeling van de technische collega dat hij met je heeft gesproken en dat het probleem is opgelost. Bleek dat er toch nog een blokkade stond aan onze kant. Eentje die wij niet direct kunnen zien en waar de technische collega's dan echt even nodig zijn. Wens ik je nog een hele fijne laatste dag in Italië 😄


Ja ben heel blij dat het is opgelost. Dank voor al je hulp! Ciao!