Skip to main content

gm ben inmiddels 2 jaar bezig met kpn 10 keer naar de winkel geweest .eindeloos aan tel gehangen ....mijn snelheid is 11 om 6 download ..kan binnen niet bellen ..alles super traag ….

ja idd zegt kpn ...krijg ik een versteker wat ook niks doet ???

wiffi manager zegt dat ik niet betaald heb .. ben al 38 jaar lid ..??

word telefonisch niet geholpen in de winkel niet ..

ben nu wel toe aan een overstap ...totaal geen service ..de laatste juffrouw meneer u woont in een stalen kooi vandaar ..me broek u begrijpt afgezakt na 2 jaar ...

mijn snelheid is 11 om 6 download

Heb je zo weinig snelheid via je Wifi? Want binnenshuis/thuis gebruik je toch je wifi naar ik aanneem.

Wat geeft de snelheid als je met je laptop een speedtest doet op de wifi.

En als je in huis wifi gebruikt zou je met “bellen via wifi” (VoWifi) binnenshuis moeten kunnen bellen. Hier zelfs in de kelder onder de flat waar mobiel geen bereik is.


Wat is de maximale snelheid die u kunt krijgen op u adres?


Dag @Oscar 1964 Welkom hier op het Forum. Heb je de reacties van Peter en Jeroen al kunnen bekijken? 

Zou je de situatie iets verder kunnen toelichten? Met de titel van je bericht geef je aan dat je niet in huis kunt bellen. Dat lijkt te maken met het bereik van je mobiele telefoon. Daarnaast heb je het over traag internet: dat is een tweede probleem, wat niet direct te maken heeft met mobiele telefonie. 

Als binnenshuis bereik lastig is -wat kan voorkomen- dan kun je inderdaad bellen via wifi aanzetten. Dat is in de meeste gevallen een uitstekende oplossing. Wat extra toelichting over bereik: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. 

Als je het hebt over internetsnelheid is het belangrijk om te weten welke snelheid je via een bekabelde verbinding kunt halen op jouw adres. Wifi is handig, maar het is nooit sneller dan bekabelde verbinding. Dus als de basissnelheid al heel laag is, helpt een wifiversterker ook niet. 

Ik ben benieuwd naar je toelichting.