Skip to main content

Hi!

Mijn toestel was reeds defect en is inmiddels terug, echter ondervind ik enorme hinder om mijn esim weer te activeren.

 

Ik krijg bij het inloggen op de MijnKPN app niet de stappen voorgeschoteld om mijn e-sim te activeren, bij de aanvraag voor esim zou er een sms gestuurd worden naar mijn 06 nummer… maar laat dat nou net de nummer zijn wat voor mijn esim is wat ik dus niet kan invoeren.

 

Hoe kan ik het snelst mijn esim weer actief krijgen?

Ik heb voor het gemak al mijn gegevens van KPN in mijn profiel gehenkt zodat jullie het een en ander na kunnen lopen.

 

Verder onderzoek bij klantenservice levert eigenlijk niks op over mijn situatie.


Hallo @FSync 

 

Als je geen werkende e-sim meer hebt dan is de enige mogelijkheid om e-sim opnieuw te installeren door  eerst een fysieke simkaart aan te vragen en die in je mobiel te stoppen, daarop ontvang je dan die sms en kan je de e-sim weer activeren.

Je kan hier een simkaart aanvragen: https://mijn.kpn.com/r/mobiel/simkaart-vervangen


Hallo @FSync 

 

Als je geen werkende e-sim meer hebt dan is de enige mogelijkheid om e-sim opnieuw te installeren door  eerst een fysieke simkaart aan te vragen en die in je mobiel te stoppen, daarop ontvang je dan die sms en kan je de e-sim weer activeren.

Je kan hier een simkaart aanvragen: https://mijn.kpn.com/r/mobiel/simkaart-vervangen



Haha, dat is grappig want ook bij dat proces word ik meteen voorgeschoteld met een invulveld om mijn 06 nummer in te voeren om ter verificatie een sms te ontvangen?
Lees je wel zelf de linkjes in die stuurt of? :P

Heb je tevens niet iets anders?
Het aanvragen van een fysieke simkaart lijkt mij een heel erg omslachtig proces (juist omdat je een esim hebt? waarom zou je dan nog een fysieke aan moeten vragen wat vervolgens weer langer duurt?! Wat is dan uberhaubt de reden dat jullie esim aanbieden als het simpelweg activeren van je esim na het inloggen niet mogelijk is, terwijl dat bij alle andere providers wel kan?), kun je niet gewoon het proces laten resetten zodat ik gewoon mijn esim kan activeren of de activatie code per mail naar mij te sturen?

Ik kan immers gewoon inloggen op de mijnkpn app en al mijn gegevens verantwoorden.


Ik heb geen nieuwe simkaart nodig dus ik ben die link ook niet gaan volgen, dat is dan i.d.d. wel een makke dat je hem zo niet kan bestellen, enige mogelijkheid is dan via de klantenservice op 0800-0402 (open tussen 08:00 en 18:00) of in een KPN winkel.

Die link van die aanvraag kan je overigens hier vinden: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm.

 

Of is dat de SMS van de twee traps authenticatie waarbij je een code nodig hebt om in te loggen?

Dat is dan weer het nadeel daarvan.

 

Ik ben overigens geen KPN medewerker maar gewoon een forumgebruiker.


Ik heb geen nieuwe simkaart nodig dus ik ben die link ook niet gaan volgen, dat is dan i.d.d. wel een makke dat je hem zo niet kan bestellen, enige mogelijkheid is dan via de klantenservice op 0800-0402 (open tussen 08:00 en 18:00) of in een KPN winkel.

Die link van die aanvraag kan je overigens hier vinden: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm en daar staat jammer genoeg niet bij dat je al een werkende kaart nodig hebt.

 

Ik ben overigens geen KPN medewerker maar gewoon een forumgebruiker.



Yeah okay.

Damn man, wat bijzonder omslachtig, veel slechte verhalen over KPN gehoord en het is dat ze enige zijn die glasvezel bij mij leveren anders had ik geen klant geweest, na dit verbaast het mij inderdaad niks.

KPN leeft echt nog in begin 2000, als er niks anders op zit dan maar naar een KPN winkel, want je suggestie om klantenservice te bellen komt ook binnen op een dood oor… Want ik heb op dit moment geen telefoon… 😛.

Dat ik het bijzonder omslachtig vind is nog zacht uitgedrukt.

 

Ja het betreft overigens de 2 traps authenticatie wat overigens ook prima naar mijn e-mail adres zou kunnen, zou voor KPN namelijk goedkoper en voor mij eenvoudiger zijn om te doen, bespaart weer een boze klant die niet naar een kpn winkel hoeft te gaan om vervolgens een medewerker lastig te vallen.


Want ik heb op dit moment geen telefoon… 😛.

De klantenservice hoef je niet per se met je eigen telefoon ( nummer) te bellen. Een ander jaag je niet op kosten; het is een gratis nummer 0800-0402. 

Mijn voorkeur is altijd een winkel. Dat kan een kpn winkel zijnaad een die kpn abonnementen verkoopt kan  die hebben ook simkaarten liggen. 

Als je maar 1 nummer in je telefoon gebruikt is een kaartje handiger. Bij defect bijvoorbeeld. 


Want ik heb op dit moment geen telefoon… 😛.

De klantenservice hoef je niet per se met je eigen telefoon ( nummer) te bellen. Een ander jaag je niet op kosten; het is een gratis nummer 0800-0402

Mijn voorkeur is altijd een winkel. Dat kan een kpn winkel zijnaad een die kpn abonnementen verkoopt kan  die hebben ook simkaarten liggen. 

Als je maar 1 nummer in je telefoon gebruikt is een kaartje handiger. Bij defect bijvoorbeeld. 

En dat is dus de loophole, KPN heeft alleen de mogelijkheid voor 1 SIM of E-SIM voor een 06 nummer. Je hebt dus echt een fysieke SIM nodig met het juiste 06 nummer om de E-SIM te activeren.

 

Enige oplossing is een KPN winkel, dan loop je eer bellend naar buiten


Want ik heb op dit moment geen telefoon… 😛.

De klantenservice hoef je niet per se met je eigen telefoon ( nummer) te bellen. Een ander jaag je niet op kosten; het is een gratis nummer 0800-0402

Mijn voorkeur is altijd een winkel. Dat kan een kpn winkel zijnaad een die kpn abonnementen verkoopt kan  die hebben ook simkaarten liggen. 

Als je maar 1 nummer in je telefoon gebruikt is een kaartje handiger. Bij defect bijvoorbeeld. 

En dat is dus de loophole, KPN heeft alleen de mogelijkheid voor 1 SIM of E-SIM voor een 06 nummer. Je hebt dus echt een fysieke SIM nodig met het juiste 06 nummer om de E-SIM te activeren.

 

Enige oplossing is een KPN winkel, dan loop je eer bellend naar buiten

 

Maar dit is toch ontzettend krom en verslaat toch het hele punt van een esim?

Bij menig provider hoef je enkel in te loggen en je esim te activeren of een QR code te scannen.

Dat je van je klanten verwacht naar een winkel te lopen om het op te lossen is zo achterhaald en verspilling voor ieder.

Merkwaardig proces anno 2022.


 

En dat is dus de loophole, KPN heeft alleen de mogelijkheid voor 1 SIM of E-SIM voor een 06 nummer. Je hebt dus echt een fysieke SIM nodig met het juiste 06 nummer om de E-SIM te activeren.

 

Enige oplossing is een KPN winkel, dan loop je eer bellend naar buiten

 

Maar dit is toch ontzettend krom en verslaat toch het hele punt van een esim?

Bij menig provider hoef je enkel in te loggen en je esim te activeren of een QR code te scannen.

Dat je van je klanten verwacht naar een winkel te lopen om het op te lossen is zo achterhaald en verspilling voor ieder.

Merkwaardig proces anno 2022.


Welkom bij KPN in 2022


 

 

En dat is dus de loophole, KPN heeft alleen de mogelijkheid voor 1 SIM of E-SIM voor een 06 nummer. Je hebt dus echt een fysieke SIM nodig met het juiste 06 nummer om de E-SIM te activeren.

 

Enige oplossing is een KPN winkel, dan loop je eer bellend naar buiten

 

Maar dit is toch ontzettend krom en verslaat toch het hele punt van een esim?

Bij menig provider hoef je enkel in te loggen en je esim te activeren of een QR code te scannen.

Dat je van je klanten verwacht naar een winkel te lopen om het op te lossen is zo achterhaald en verspilling voor ieder.

Merkwaardig proces anno 2022.


Welkom bij KPN in 2022



Ik waardeer je cynisme oprecht.


Hi @FSync,

Ik ben het met je eens dat het niet heel handig is dat je na deactivate van een E-sim weer een werkende fysieke simkaart nodig hebt om vervolgens weer een E-sim te activeren 😬 Op dit moment is het echter wél hoe het nu werkt bij ons, dus er zit voor nu niets anders op dan naar een KPN winkel gaan om er 1 op te halen óf mij te vragen er 1 voor je op te sturen. Mocht je morgen in gelegenheid zijn om een winkel binnen te stappen dan is dat wel de snelste manier om aan een simkaart te komen, als ik er 1 opstuur is die er waarschijnlijk vrijdag.

 

 


Hi @FSync,

Ik ben het met je eens dat het niet heel handig is dat je na deactivate van een E-sim weer een werkende fysieke simkaart nodig hebt om vervolgens weer een E-sim te activeren 😬 Op dit moment is het echter wél hoe het nu werkt bij ons, dus er zit voor nu niets anders op dan naar een KPN winkel gaan om er 1 op te halen óf mij te vragen er 1 voor je op te sturen. Mocht je morgen in gelegenheid zijn om een winkel binnen te stappen dan is dat wel de snelste manier om aan een simkaart te komen, als ik er 1 opstuur is die er waarschijnlijk vrijdag.

 

 


Dat begrijp ik, maar ik zet er wel enorme vraagtekens bij van het nut hiervan als je toch geen gebruik maakt van de mogelijkheden wat esim biedt als bedrijf, waarom bied je het dan uberhaubt aan?
Wat is dan de daadwerkelijke functie/nut van ESIM als je toch afhankelijk bent van een fysieke sim?

De volgende keer wanneer ik uit de KPN winkel loop, loop ik dus mooi met een fysieke naar buiten want dan had ik dit probleem ook niet gehad, het is werkelijk waar de omgekeerde wereld.
Ik kan het me tevens niet voorstellen dat er maar weinig mensen zijn die hier tegen aan gaan lopen of al lopen.

 

Uiteraard ben jij niet diegene die hier over gaat, dat begrijp ik dan ook wel weer, maar het is zo ontzettend jammer van KPN wanneer de technische infrastructuur er is om het gebruiksvriendelijker voor de klant te maken, om het vervolgens enkel als functie te laten dienen om fysieke ruimte te besparen ter grootte van een simkaart, binnen in je telefoon, waar je 1 keer per jaar bij komt ofzo…. 

Compleet overbodig.

Ik snap het echt niet.

Het stelt me gewoon enorm teleur als klant zijnde.

Enfin, end /rant, en ik wens je verder het beste Maja :”)


Tja, één van de kreten voor e-sim is: ‘bespaar plastic’. (simkaart is eigenlijk bankpas formaat)

Dat gaat zo niet lukken, @Maja_ .


@FSync Dat begrijp ik volkomen en dit is ook door ons al aangekaart. Het spijt mij dat dit zo stroef verloopt. Mocht ik nog een simkaart moeten opsturen laat het mij dan weten!  


Vind het inderdaad een erg omslachtige manier om als groenste provider de meeste eenmalig gebruikte simkaarten uit te leveren. Niet duurzaam en ook niet het doel wat ESIM heeft.