Skip to main content
Beantwoord

Ik kan mijn simkaart nog niet activeren maar mijn abonnement gaat ook pas over 3 weken in

• March 24, 2026
  • 2 reacties
  • 13 keer bekeken

Hallo,

Volgens de bot kon ik wel chatten met een medewerker, maar daarna weigerde hij me door te zetten. Na enige tijd kreeg ik de melding dat ik hier met een medewerker contact kan hebben. 

Dat is fijn maar ook onhandig omdat het niet real time is en ik niet weet wanneer er gereageerd wordt. 

Ik laat dus maar vast weten wat het probleem is:
Ik heb een nieuw contract afgesloten en alles wordt op 17 april in werking gesteld. Ook wordt dan het mobiele nummer van mijn oude provider met nummerbehoud overgezet naar KPN.

Nu krijg ik mails dat de simkaart al in mijn brievenbus ligt en dat ik hem dringend moet activeren. Bij het afsluiten van het contract had ik aangegeven dat ik momenteel elders in het land verblijf en pas terug ben ergens in de eerste week van april.

Ik kan de simkaart dus niet eerder activeren dan dat ik weer thuis ben.

Graag hoor ik van u of dit vertraging op zal leveren bij het omzetten en waarom de simkaart nu al een poosje in de bus ligt terwijl ik er niet ben.

Als er iets is dat ik vanaf mijn huidige locatie kan doen, dan hoor ik het graag.

Bellen is niet mogelijk. Real time chat of e-mail met snelle reactietijd heeft in de regel de voorkeur.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn. U kunt mij evt. ook mailen, als het voor een medewerker mogelijk is om vanuit mijn forumnaam de overige gegevens op te zoeken.

Alvast dank en met vriendelijke groet.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@CeeGee72 ,

Het is geen probleem om de simkaart pas begin april te activeren.

Het abonnement start op 17 april 2026, dus je hebt alle tijd. Een activatie per begin april levert geen vertraging op.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 24, 2026

Hallo ​@CeeGee72 ,

Het is geen probleem om de simkaart pas begin april te activeren.

Het abonnement start op 17 april 2026, dus je hebt alle tijd. Een activatie per begin april levert geen vertraging op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Beste Noordzee,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. 
Ben er erg blij mee, hele geruststelling!

vr gr,

CG