Skip to main content

Sinds de omzetting  van telfort naar kpn kan ik niet meer sms in delen van duitsland.

krijg steeds de melding : telecom de (forbidden).

Er is in die plaats geen ander netwerk dan telecom. kan dit opgelost worden

Welkom op het forum @vlieger2! Er zijn een aantal mogelijke oorzaken. Eigenlijk alle oorzaken kan je opvangen met de tips in ons topic voor mobiel in het buitenland. Zou je die voor de zekerheid nog eens door willen nemen om te kijken of daar iets staat dat je nog niet hebt geprobeerd? Mocht je alle tips daar al hebben geprobeerd zou ik je willen vragen je profiel in te vullen zodat ik binnen onze systemen kan kijken of er een reden is. Daarbij is het wel zo dat de dekking in het buitenland simpelweg niet zo makkelijk is als in Nederland omdat bij ons de dekking erg breed is. Breder dan over de grens. Desondanks denk ik dat we een eind gaan komen gezien het voor de wissel wel heeft gewerkt. Laat je het hier weten?


Beste Bram, bedankt voor jou reactie. We zijn gisteren naar de vakantie woning geweest en hebben met enkele sim kaarten van Simyo getest. Beide toestellen konden zonder problemen met Telecom verbinden en Sms-en. Het toestel met de KPN sim kaart kon niet met Telecom verbinden. Met een simkaart van Simyo in simkaart sleuf 2 werd, zonder instellingen te wijzigen, zonder probleem met Telecom verbonden en konden Sms-jes verstuurd. Wat voor mij er op duid en wijst dat iets met de KPN simkaart iets fout is.

Een oplossing wordt op prijs gesteld.


@vlieger2 ik weet dat nog niet zeker maar daar lijkt het inderdaad wel op. Ik zou je willen vragen je profiel in te vullen en hier even te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijk ik of er vanuit de techniek nog iets raars te zien is. Ik wil je vragen om ondertussen voor de zekerheid eventjes via onze website je SMS instellingen te doorlopen.


Beste Bram, in de door jou gegeven link de sms instellingen te doorlopen, staat mijn toestel niet bij, alleen toestellen die ooit door KPN zijn verkocht ( straat oude meuk ). Mijn toestel is een Siemens GIGASET GS 185 smartfoon. Wat betreft de forbidden networks, ook hier in Nederland, in de omgeving Venlo, zijn de netwerken van vodafone NL  4G , vodafone NL 2G, T-Mobile NL 2G, T-Mobile NL 3G en T-Mobile NL 4G alle forbidden. Verbindingen met networks in Duitsland, b.v. O2, Eplus verbinden automatisch. Mijn gevoel zegt, KPN heeft bij de overgang van telfort naar KPN een sim-lock geplaats. Indien dit niet opgelost wordt, zie ik mij genoodzaakt alle producten van KPN die ik gebruik te stoppen en/of op te zeggen.


Hallo @vlieger2 , hier maak je een denkfout, als je een KPN-simkaart hebt heb je geen toegang tot de andere NL-providers, want je bent daar immers geen klant, ik zie die netwerken ook op mijn telefoon, maar kan er geen verbinding mee maken, logisch toch?

Dat je in de grensstreek wel verbinding kunt maken met de buitenlandse providers is ook weer logisch omdat KPN daar roaming-afspraken mee heeft gemaakt.

Maar bovenstaande staat los van het SMS-gebeuren.

 

 


@vlieger2 zou je in dat geval je profiel willen invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kan ik voor je binnen onze systemen kijken. 


Beste Bram, heb zojuist mijn profiel ingevuld


En toen was en bleef het stil.


@vlieger2 excuus! Je hebt volledig gelijk. De reden hiervoor is dat het probleem lastiger is dan voorheen bleek. De instellingen in onze systemen staan allemaal goed. Om die reden heb ik het verder doorgezet naar de technische dienst. Die zullen binnen 6 werkdagen hierop reageren met een oplossing of extra vragen. Ik heb er vertrouwen in dat dit tot de oplossing zal leiden.